۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83010341
T T
۰ نفر

سازمان ملل از كاهش شدید ذخائر مالی داعش خبر داد

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83010341
سازمان ملل از كاهش شدید ذخائر مالی داعش خبر داد

تهران- ایرنا- گزارش جدید سازمان ملل حاكی است، ذخائر مالی گروه تروریستی داعش به شدت كاهش یافته، اما تمام نشده و در حال حاضر بالغ بر چند صد میلیون دلار می باشد.

به گزارش روز جمعه شبكه خبری روسیا الیوم، در گزارش جدید ' آنتونیو گوترش ' دبیر كل سازمان ملل درباره 'خطر داعش' آمده است: داعش در ابتدای سال 2018 استخراج سوخت را از دست داد، اما كاهش عملیات نظامی علیه آن، به این گروه اجازه فعالیت در چند میدان نفتی در شرق سوریه را داده است.
'گوترش' در این گزارش افزود: در نهایت ' نفت ' همچنان منبع مالی داعش است در حالی كه برای رفع نیازهای مالی خود وفروش آن در منطقه از روش های ابتدایی برای استخراج نفت استفاده می كند.
وی تاكید كرد: منابع دیگر درآمد داعش باج گیری از شبكه های توزیع سوخت، گرفتن مالیات از فروشگاه ها در مناطق تحت اشغال خود به صورت كلی و جزیی و ربودن تجار محلی برای گرفتن باج است .
'گوترش' افزود: داعش با سرمایه گذاری در پروژه های مختلف منطقه موقعیت خود را در برخی زمینه ها از جمله شركت های ساخت وساز، صرافی، كشاورزی، ماهیگیری و املاك به ویژه هتل ها تقویت كرده است.
دبیر كل سازمان ملل در این گزارش نسبت به انتقال فعالیت عوامل مالی داعش و برخی اعضای این گروه به كشورهای همسایه ابراز نگرانی كرد.
گروهك داعش تا یك سال پیش بخش های بزرگی از خاك عراق و سوریه را در اشغال خود داشت اما ارتش و نیروهای مردمی به كمك همپیمانان دو كشور موفق شدند به حضور نظامی این گروهك پایان و عملیات پاكسازی را در دستور كار خود قرار دهند.
گفته شده كه بخش عمده فعالیت های مالی داعش تحت نظر آمریكا صورت می گیرد.
خاورم** 1453**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان