۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85484224
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردوغان: ترکیه، در این روزهای سخت کنار ایران خواهد بود

تهران- ایرنا- رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «محمد مخبر» مدیر قوه مجریه کشورمان، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش تأکید کرد که آنکارا در این روزهای سخت، کنار ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، «رجب طیب اردوغان» در این تماس تلفنی گفت: این ضایعه را از طرف خودم، ملت و کشورم به مردم ایران تسلیت می‌گویم و برای مرحوم سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه ایران طلب رحمت می‌کنم.

رئیس جمهور ترکیه افزود که ترکیه در این روزهای سخت مانند همیشه در کنار مردم دوست و برادر، ایران خواهد بود.

اردوغان همچنین گفت: از صمیم قلب معتقدم برادران و خواهران ایرانی ما این مرحله را با آرامش و مطابق با سنت‌های کهن و قوی دولتی‌شان مدیریت خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه ساعاتی پیش نیز با انتشار پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفته و تأکید کرده بود: آیت‌الله رئیسی برای ارتقای صلح و دوستی در منطقه تلاش کرد.

وی طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: به این وسیله، یاد و خاطره کسی را گرامی می‌دارم که از نزدیک شاهد تلاش هایش برای بهبود وضعیت مردم ایران و ایجاد صلح و دوستی در منطقه بودم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha