۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85480681
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رفح، دامی که نظامیان اسرائیل را می‌بلعد/ تبدیل شدن غزه به لبنان دوم

تهران- ایرنا- یک ژنرال صهیونیست با اذعان به تنگنای شدیدی که تل آویو در نوار غزه به علت اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل بر گزینه نظامی در آن گرفتار شده است، اعلام کرد که این منطقه به دلیل کمین های بزرگ مقاومت فلسطین، به لبنان دوم برای ارتش این رژیم تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، هر روز که از جنگ علیه نوار غزه می‌گذرد، محافل صهیونیست به باتلاقی که ارتش رژیم اسرائیل در آن گرفتار شده است، بیشتر اذعان می‌کنند.

در این میان «یسرائیل زیف» ژنرال صهیونیست در مقاله ای به ناکارآمدی تحرکات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اذعان کرده است.

این ژنرال صهیونیست هشدار داد: حماس موفق به تجدید صفوف خود در نوار غزه شده و جنگ فرسایشی علیه ارتش اسرائیل را پیش می برد.

وی با بیان اینکه اسرائیل شمشیر آهنین سوم( نامی که صهیونیست ها روی حمله خود گذاشته اند) را شروع کرده و نبردهای بی حاصل ادامه دارد، افزود: حماس جایگاه و وجهه اسرائیل و توان بازدارندگی آن را بر باد می دهد و به نظر می رسد که اسرائیل ناتوان از غلبه بر حماس است.

این ژنرال ذخیره و فرمانده سابق اتاق عملیات رژیم صهیونیستی اضافه کرد: با پدر و مادر نظامیانی که در تیپ ناحال در نوار غزه می جنگند، دیدار کردم، آنها به من گفتند که تماسی با فرزندانشان داشتند که محتوای آن یکی بود. آنها از دور باطلی سخن گفتند که نظامیان اسرائیلی به آن گرفتار شده و اینکه به مکانهایی رفته اند که قبلا یک باره آن را اشغال کرده اند و یا به کلینیکی رفته اند که آن را (به زعم خود) پاکسازی کرده و خرابکاران( نیروهای مقاومت) دوباره به همان کلینیک بازگشته اند.

زیف ادامه داد: نیروهای تیپ ناحال، گولانی و چتربازان به مکان‌هایی برای بار سوم بازگشته اند تا جان خود را به خطر بیندازند و این آخرین بار هم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جنگ باید در جایی تمام شود، افزود: سئوال مطرح این است که چند بار باید تاوان دهیم و به همان محلی بازگردیم که قبلا رفته ایم؟ متاسفانه در شرایطی اقدام نظامی، دیگر اثربخش نیست و هزینه و تاوان سنگین تر می شود، در حالی که هدف خاصی وجود ندارد.

این ژنرال صهیونیست به الزیتون، جبالیا، بیت حانون، الشجاعیه و خان یونس به عنوان مکان‌هایی اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبلا آنها را اشغال کرده و مدعی نابودی نیروهای مقاومت شده اما حماس دوباره بازگشته است.

زیف در ادامه هشدارهای خود آورد: حماس در حال بازسازی خود است و توان نظامی خود را باز می یابد و با جنگ چریکی، خود را سازگار می‌کند. غزه به لبنان دوم تبدیل شده؛ میدانی با کمین های بزرگ. ارتش در حال جنگ شمشیر آهنین دوم است و شمشیرهای سوم و شاید چهارم هم انتظار ما را می کشد.

این ژنرال صهیونیست با اذعان به هزینه و تلفات سنگین صهیونیست ها و نبود راهبرد، افزود: راهکار سیاسی کارساز است، نه نظامی. اوضاع به هیچ وجه به نفع ما نیست. اینکه نتانیاهو بر گزینه نظامی اصرار داشته باشد و اقدام کارسازی انجام ندهد، نه تنها دستاوردهای نظامی ما را نابود می کند، بلکه عملا ارتش را در غزه گرفتار می کند و مانع تمرکز و تلاش برای پایان جنگ در لبنان می شود و از حیث سیاسی نیز اسرائیل را در تنگنا قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: رفح حتی قبل از حمله به آن نیز، دامی راهبردی بود که جز گرفتار شدن بیشتر را به همراه نخواهد داشت. اسرائیل در حال حاضر کنترلی بر اوضاع و هیچ طرح و برنامه ای ندارد، این خطرناک است و آن را در جبهه داخلی و در محافل بین المللی به شدت ضعیف می کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هشت ماه، کشتار گسترده‌ای را در نوار غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

رژیم اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته، به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌ شده که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد، اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه، آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز طوفان الاقصی تاکنون به ۳۵ هزار و ۳۰۳ نفر و آمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۲۶۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha