۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83004449
T T
۰ نفر
آموزش هاي فني و حرفه اي در 13 روستاي لرستان ارايه مي شود

خرم آباد - ايرنا - مديركل فني و حرفه اي لرستان گفت: 13 روستاي اين استان در اجراي طرح توزيع عدالت آموزشي و كاهش آمار بيكاري به عنوان پايلوت آموزش هاي فني و حرفه اي انتخاب شدند.

رحمان قلاوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: جمعيت روستايي جمعيت مولد و زنده اي است كه بخشي از بار زندگي شهري را به دوش مي كشد و توزيع عدالت آموزشي در روستاها يكي از دغدغه هاي فني و حرفه اي است.
وي اظهار داشت: حدود 30 درصد جمعيت لرستان در روستاها زندگي مي كنند كه در صورت عدم رعايت عدالت در بخشهاي آموزشي به مهاجرت روستاييان و حاشيه نشيني شهرها كمك مي شود و كشور از لحاظ تراكم سكنه با مشكل مواجه خواهد شد.
قلاوند گفت: به همبن منظور بخشي از آموزشهاي فني و حرفه اي به سمت روستاها سوق داده شده و بر اساس درصد جمعيت اين روستاها برنامه آموزشي پيش بيني كه با همكاري فرمانداران 13 روستا بعنوان روستاي پايلوت انتخاب و با آمارگيري همكاران فني و حرفه اي حدود 2 هزار و 600 نفر بيكار را در اين روستاها شناسايي كرده ايم.
وي افزود: براي افراد در اين روستاها مشاغل بومي كه امكان ايجاد فرصت شغلي در روستاها را دارند تعريف شده و گروههاي شغلي تشكيل شده است.
مديركل فني و حرفه اي لرستان گفت: هم اكنون در حال ايجاد تعاوني هاي روستايي براي تكميل زنجيره شغلي هستيم تا اين افراد بتوانند معيشت خود را در محل زندگيشان تأمين كنند.
وي يكي ديگر از برنامه هاي آموزشي اين سازمان را طرح مهارت آموزي در محيط واقعي كار عنوان كرد و گفت: مهارت‌آموزي در محيط كار واقعي توجه به آموزش مهارت‌هاي فني به جوانان غير شاغل و آماده به كار است كه در كارگاههاي مورد نياز بازار كار به عنوان مهارت آموز مشغول شده و دانش، تجربه و مهارت آن حرفه را فرا مي گيرند.
وي اظهار داشت: اكنون 273 حرفه قابل آموزش در مراكز فني و حرفه اي استان وجود دراد كه علاقه مندان مي توانند در آنها شركت كنند.
وي تعداد مراكز ثابت و سيار آموزش فني حرفه اي اين استان را 44 مركز اعلام كرد و گفت: افزايش اثربخشي آموزش فني و حرفه اي و مهارت آموزي از شاخص هاي ارزيابي در اين سازمان است كه ميزان تعهد تعيين شده در اين بخش 13 درصد بوده كه استان با عملكرد 14٫2 درصدي از اهداف تعيين شده جلوتر است.
7274/6060

سرخط اخبار استان‌ها