دولت براي اجراي طرح هاي نوين آبياري در استان محدوديت ندارد

زاهدان - ايرنا - معاون توسعه و مديريت منابع جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: دولت براي اجراي سامانه هاي نوين آبياري در اين استان هيچ محدوديتي ندارند و از تمام طرح هاي تصويبي در اين رابطه حمايت مي كند.

به گزارش ايرنا سيدمحمدرضا سيدحسيني روز يكشنبه در مراسم تكريم و معارفه مدير جهاد كشاورزي خاش بيان كرد: اجراي 33 هزار هكتار آبياري نوين در جنوب سيستان و بلوچستان از سهم 100 هزار هكتاري آن و اجراي 46 هزار هكتار خط انتقال آب در حوزه سيستان نمونه اي از نگاه دولت به مردم استان است.
وي افزود: دولت با دادن تسهيلات لازم از بهره برداران و توليدكنندگان عرصه كشاورزي حمايت مي كند و زمينه براي ارائه خدمت شايسته به اين قشر در سيستان و بلوچستان فراهم است.
معاون جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: خاش از هر لحاظ داراي ظرفيت است و دشمنان اسلام و كشور با برنامه هاي مختلف تلاش كردند به اين منطقه ضربه بزنند اما نمي توانند جلوي ارائه خدمات را بگيرند.
فرماندار خاش نيز در اين نشست تلاش براي حل مشكلات كشاورزان را از اولويت هاي مهم دولت دانست و گفت: با توجه به اينكه اين شهرستان از ظرفيت هاي بالايي در حوزه هاي مختلف از جمله كشاورزي بهره مي برد، خدمت رساني به جامعه هدف در اين حوزه مورد توجه دولت است.
حميدالدين يوسفي وجود 40 هزار هكتار زمين كشاورزي و توليد سالانه بيش از 350 هزار تن انواع محصولات كشاورزي و دامي در خاش را فرصتي ارزشمند براي خدمت به مردم و گسترش توليد و اشتغال و تامين نيازهاي اقشار مردم منطقه عنوان كرد.
وي با اشاره به ظرفيت هاي برجسته منطقه در مبحث كشاورزي تصريح كرد: منطقه مرزي روتك خاش كه با تلاش كشاورزان رونق پيدا كرده و منشاء توليد و ارائه بهترين خدمات به مردم كشور است، نياز به توجه ويژه مسئولان كشوري و استاني دارد.
فرماندار خاش افزود: هنر يك مدير و فرد خدمتگذار اين است كه با خلاقيت و نوآوري، تعامل بين بخشي، بهره گرفتن از دانش و علوم نوين، ظرفيت ها و سرمايه هاي در اختيار بتواند با مشكلات مقابله و نيازهاي افراد و اقشار جامعه را تامين كند.
يوسفي با تاكيد بر اهميت تكميل چرخه توليد و برند كردن انواع محصولات كشاورزي و دامي ادامه داد: با برنامه ريزي دقيق و استفاده از توان صاحبان تجربه مي توان منابع را مديريت و راندمان توليد را بالا برد.
مولوي محمد عثمان قلندرزهي امام جمعه مسجد جامع الخليل اهل سنت خاش نيز در اين نشست با قدرداني از تلاش هاي مدير سابق جهاد كشاورزي اين شهرستان گفت: تمام خدمات در حوزه كشاورزي صدقه جاريه و باقيات و الصالحات است.
وي اظهار داشت: رسيدگي به مشكلات كشاورزان بايد در اولويت قرار گيرد زيرا اين قشر مولد هستند و نيازهاي جامعه را تامين مي كنند.
به گزارش ايرنا در اين نشست حميدرضا كبداني به عنوان مدير جديد جهاد كشاورزي خاش معرفي و از حدود يك دهه خدمات امان الله طوقي مديريت سابق اين اداره تجليل شد.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042

سرخط اخبار استان‌ها