۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82973244
T T
۰ نفر

برداشت بی رویه از چاه های گلستان متوقف می شود

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82973244
برداشت بی رویه از چاه های گلستان متوقف می شود

گرگان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مركز گلستان گفت: براساس اعلام آب منطقه ای 20 هزار حلقه چاه دارای مجوز در استان وجود دارد ومهمترین مشكل این بخش برداشت بی رویه آب بوده كه باید با توجه به مشكلات خشكسالی ،این روند متوقف شود.

براساس اعلام دادگستری به ایرنا حجت الاسلام سید رضا سیدحسینی روز سه شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان از دستگاه های متولی این بخش خواست كه گشت های نظارتی را بیشتر كنند و نیز مصوب شد كه دستگاه های فاقد مجوز حفر چاه شناسایی و توقیف و نظارت بر برداشت های شن و ماسه افزایش یابد.
وی توصیه كرد كه دادستان های سراسر استان از محل های برداشت شن و ماسه و كارگاه های سنگ شكن بازدید كرده و در صورت مشاهده تخلف، ادامه برداشت را متوقف كنند.
به گفته وی برخوردهای قانونی در این بخش ها متوقف نشده و همچنان با جدیّت احكام قطعی قلع و قمع و تخلف ها اجرا می شود.
با توجه به مشكلات كم آبی و آسیب های خشكسالی در گلستان پنجاه و ششمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان با موضوع آب برگزار شد.
در استان گلستان افزون بر 30 هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز فعال است.
رییس كل دادگستری گلستان هم از مدیران دستگاه های اجرایی خواست كه در راستای مقابله با فساد، نظارت بر زیرمجموعه خود را افزایش دهند.
هادی هاشمیان افزود: همچنین به دادستان های سراسر استان اعلام شده كسانی را كه در فضای مجازی دروغ پردازی كرده و باعث بی اعتمادی بین مردم و مسوولان می شوند، شناسایی و با آنان برخورد قانونی شود.
وی اضافه كرد: كسانی كه دغدغه مبارزه با فساد دارند هر كجا تخلفی از مدیران، كارمندان یا دیگران مشاهده كردند، به جای شایعه پردازی به دستگاه قضایی اعلام كنند.
هاشمیان با بیان اینكه سامانه سجام آماده دریافت گزارش های مردمی است ،افزود: افراد با ثبت نام در این سامانه و بدون معرفی خود می توانند تخلفات را گزارش تا دستگاه قضایی پیگیری كند.
1648

سرخط اخبار استان‌ها