۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82962869
T T
۰ نفر
تمركز تبليغات اسلامي هرمزگان بر كاهش اعتياد و طلاق است

بندرعباس - ايرنا - مدير كل تبليغات اسلامي هرمزگان گفت: با توجه به اين كه اعتياد، طلاق و فساد اخلاقي در صدر آسيب هاي اجتماعي خانواده ها قرار دارد لذا اين اداره كل امسال اولويت اصلي خود را در جهت بررسي و رفع اين آسيب ها متمركز كرده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي اكبر انصاري راد روز پنجشنبه در نشستي پيرامون كاهش آسيب هاي اجتماعي در هرمزگان افزود: اين اقدام نخست به همت تبليغات اسلامي هرمزگان و با همكاري سازمان بهزيستي و ديگر دستگاه ها و كارشناسنان متولي امور اجتماعي و فرهنگي استان در محله هاي آسيب پذير شهر بندرعباس دنبال مي شود.
وي بيان داشت: هم اكنون 13 پايگاه فرهنگي اجتماعي با هدف مهار و كاهش آسيب ها در محلات آسيب پذير شهر بندرعباس راه اندازي شده است كه تاكنون فعاليت هاي خوبي را شاهد بوديم.
مدير كل تبليغات اسلامي هرمزگان بيان داشت: شناسايي خانواده‌ هاي زندانيان جرائم غيرعمد و برنامه ريزي براي رهايي از زندان و هم چنين شناسايي فرزندان طلاق و برگزاري دوره هاي آموزشي در اين راستا ازمهم ترين وظايف پايگاه هاي فرهنگي اجتماعي درمحلات آسيب پذر شهر بندرعباس است.
انصاري راد، اضافه كرد: برگزاري دوره ‌هاي آموزشي در مسجدها و تبيين آثار و تبعات ناشي از مصرف مواد مخدر براي خانواده‌ ها با حضور كارشناسان بهزيستي، برنامه ‌ريزي منسجم و مدون در حوزه مقابله با مواد مخدر در محله ها و اعزام كارشناسان بهزيستي به مدرسه ها را از ديگر ماموريت‌ها و وظايف اين پايگاه ها است.
وي خاطر نشان كرد: تبليغات اسلامي هرمزگان در راستاي دسيتابي به اهداف مورد نظر مبني بر مهار و كاهش آسيب هاي اجتماعي در استان از تمامي ظرفيت هاي خود استفاده مي كند.
حاشيه نشيني، طلاق، اعتياد، مفاسد اخلاقي و نقاط حاد و بحراني (مناطقي با ميزان بالاي آسيب هاي اجتماعي) پنج آسيب جدي شناسايي شده در سطح ملي است كه چهار آسيب نخست در هرمزگان ديده مي شود.
7195/7408

سرخط اخبار استان‌ها