۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83396573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی معضل اعتیاد، طلاق و فساد در محلات آسیب پذیر بندرعباس

بندرعباس- ایرنا- کاهش و یا رفع سه معضل اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی که در صدر آسیب های اجتماعی خانواده در هرمزگان قرار دارد، از سال گذشته در پایگاه های فرهنگی اجتماعی در محلات آسیب پذیر بندرعباس مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون ۱۳ پایگاه در محلات آسیب پذیر بندرعباس با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه ها و کارشناسان متولی امور اجتماعی و فرهنگی راه اندازی شده است.
حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت کشور منعقد شده است، از سال گذشته این پایگاه ها کار خود را آغاز کرده اند و در هر یک از پایگاه ها یک مدیر روحانی جوان مستقر است.
وی بیان داشت: طبق این تفاهم نامه وزارت کشور ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به پایگاه های بندرعباس اختصاص داد که بخشی از این میزان صرف حق زحمه مدیران پایگاه ها و بخشی دیگر نیز برای انجام خدمات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهارداشت: امسال اعتبارات برای اجرای این طرح قطع شده، لذا رضایت چندانی نداریم و امید است برای ادامه این طرح و رضایت مندی مردم و اقشار تاثیرگذار اعتبار اختصاص یابد.
وی گفت: بدنبال این هستیم که این پایگاه ها به نام پایگاه های «امام محله» تغییر یابد.
انصاری راد ابرازداشت: شناسایی خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد و برنامه ریزی برای رهایی از زندان، شناسایی فرزندان طلاق و برگزاری دوره های آموزشی در این راستا و تبیین آثار ناشی از مصرف مواد مخدر برای خانواده ها ازمهم ترین وظایف پایگاه های محلات است.
«حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب های اجتماعی) پنج آسیب جدی شناسایی شده در سطح ملی است که چهار آسیب نخست در هرمزگان دیده می شود.»

۷۱۹۵/‏۶۰۴۸


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha