۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82962728
T T
۰ نفر
روسیه: مذاكرات آستانه به حل بحران سوریه كمك كرده است

مسكو - ایرنا - معاون وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به برگزاری دور تازه مذاكرات بین المللی آستانه در راستای حل و فصل بحران سوریه اعلام كرد كه این گفت وگو ها كه در آن ایران و تركیه حضور دارند به حل و فصل بحران سوریه كمك كرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «سرگئی ورشینین» در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری نشست آتی آستانه برای بررسی مسائل سوریه در سوچی همانند نشست های قبلی كه در پایتخت قزاقستان برگزار شد، مهم است.
ورشینین درباره شركت كنندگان این نشست با تاكید بر لزوم شركت هیات های سوری و معارضان در مذاكرات تصریح كرد: مذكرات سوچی در همان قالبی كه از ابتدا بوده، برگزار خواهد شد و كشورهای ضامن آتش بس (ایران، روسیه و تركیه)، ناظران و طرف های سوری در آن حاضر خواهند بود و تماس ها در این زمینه جریان دارد.
وی ادامه داد: كشورهای ضامن مذاكرات آستانه درباره جزئیات نشست سوچی كه اواخر ماه جولای(اوایل مرداد) برگزار می شود، گفت وگو می كنند هر چند تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
ورشینین پیشتر گفته بود كه دور آینده مذاكرات بین المللی آستانه برای حل مساله سوریه روزهای 30 و 31 ماه جولای (8 و 9 مرداد ماه) در سوچی برگزار می شود.
نهمین دور مذاكرات بین المللی آستانه برای حل بحران سوریه 25 اردیبهشت امسال در پایتخت قزاقستان برگزار شد كه در پایان آن كشورهای ضامن آتش بس در سوریه با انتشار بیانیه ای از برگزاری دور بعدی مذاكرات در ماه جولای خبر دادند.
برخلاف ادوار گذشته، دور جدید مذاكرات در سوچی روسیه برگزار خواهد شد.
همچنین كشورهای ضامن آتش بس توافق كردند با نمایندگان سازمان ملل و طرفین درگیری درباره آغاز كار كمیسیون قانون اساسی نشست های مشورتی برگزار كنند.
اروپام*391* 1346*شبس*1613

سرخط اخبار جهان