۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82962724
T T
۰ نفر
جهت تسهيلات بانكي به سوي ايجاد اشتغال پايدار باشد

كاشان- ايرنا- فرماندار اردستان گفت: دولت و مسئولان به رغم برخي محدوديت هاي اقتصادي ايجاد اشتغال را در اولويت پرداخت تسهيلات بانكي قرار دادند كه بايد از آن در جهت ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حميدرضا تاملي روز پنجشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري اردستان بيان كرد: اشتغال افراد بيگانه و نگاه فرصت طلبانه عده اي در شهرستان كه به دنبال بيمه و حقوق ماهيانه هستند، باعث بيكاري و مشكل اقتصادي شده است.
وي افزود: اين افراد تلاشي براي كار آفريني و ايجاد اشتغال ندارند، در حالي كه نگاه فرصت طلبانه به امر پرداخت تسهيلات اشتغالزايي پذيرفتني نيست و بايد فرهنگ كار و كارآفريني در شهرستان اردستان تغيير كند.
فرماندار اردستان بيان كرد: مديريت شهرستان بحث تقويت بنيه اقتصادي، توليد ثروت، توسعه امكانات، رفاه مردم، كنترل جمعيت و پيشگيري از مهاجرت را در دستور كار داشته و در اين زمينه از تمام ظرفيت ها استفاده خواهد كرد.
او با اشاره به وجود معدن هاي گوناگون در اردستان اضافه كرد: گفت و گوهايي در اين زمينه با شركت ملي مس ايران جهت سرمايه گذاري در اين شهرستان در حال انجام است اما مشكل اصلي هماهنگ نبودن حوزه آموزش با نيازهاي شغلي بازار كار مي باشد.
تاملي با اشاره به پيش بيني راه اندازي پنج كارخانه تا پايان سال جاري در شهرستان اردستان عنوان كرد: اداره هاي صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي بايد با همكاري سازمان فني حرفه اي نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي براي متقاضيان كار در رشته هاي مورد نياز اين واحدهاي توليدي اقدام كنند.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي اردستان نيز در ادامه گفت: كار نام نويسي از متقاضيان كار در اين واحدها با همكاري شهرداري مهاباد، بخشداري مركزي و زواره، دهياري ها و اداره صنعت، معدن و تجارت ادامه دارد و علاقه مندان همچنان مي توانند با مراجعه به محل هاي مشخص شده نام نويسي كنند.
جمشيد عامري همچنين سهميه كارورزي شهرستان اردستان را 48 نفر اعلام كرد و افزود: 6 نفر تا كنون به كارفرمايان معرفي شدند.
وي با ارائه گزارشي از نحوه پرداخت تسهيلات اشتغالزايي در سال 1396 بيان كرد: افزون بر هفت ميليارد ريال در بخش اشتغال خانگي به 30 طرح پرداخت شده كه 2 ميليارد ريال آن از مازاد استاني جذب شده است.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي اردستان عنوان كرد: همچنين در بخش تسهيلات فراگير و روستايي 139 طرح مصوب و به بانك هاي عامل معرفي شده كه از اين تعداد 63 طرح فراگير با سهميه 194 ميليارد ريال بود كه بيش از 360 ميليارد ريال به استان معرفي و تا كنون 11 طرح موفق به گرفتن تسهيلات شدند.
او گفت: 13 ميليارد ريال از مجموع 190 ميليارد ريال تسهيلات سهميه اين بخش پرداخت شده و ساير پرونده ها همچنان از سوي بانك ها در حال بررسي مي باشد.
به گفته عامري، نرخ بيكاري در شهرستان اردستان هم اكنون 9.7 درصد است.
اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 كيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع مي باشد.
7431/8123

سرخط اخبار استان‌ها