۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۲
کد خبر: 82950706
T T
۰ نفر
انتخاب جوانان نخبه در قالب فراخوان عمومي برگزار شود

قزوين-ايرنا-استاندار قزوين گفت: طرح انتخاب و تجليل از جوانان نخبه و برگزيده استان بايد در قالب فراخوان هاي عمومي برگزار شود تا همه جوانان بتوانند استعداد، ظرفيت، خلاقيت و نوآوري هاي خود را معرفي و بروز دهند.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي استانداري قزوين، عبدالمحمد زاهدي شامگاه شنبه در جلسه ستاد ساماندهي جوانان استان كه در استانداري قزوين برگزار شد، افزود: در انتخاب جوانان نمونه تنها نبايد به معرفي اشخاص از كانال دستگاه ها بسنده كرد.
وي، اوقات فراغت جوانان را جزو لاينفك زندگي اجتماعي در جامعه امروزي دانست و ادامه داد: برنامه ريزي و توجه به اين مقوله مي تواند منجر به افزايش بهره وري، كارائي، ايجاد ثروت، اشتغالزايي و بالا رفتن روحيه اميد و نشاط در جامعه شود.
استاندار قزوين اضافه كرد: در واقع اگر در حوزه اوقات فراغت، دخالت هاي بي جا و غير منطقي صورت بگيرد نتيجه و اثر معكوس به همراه داشته و جوانان را به سمت انجام فعاليت و رفتارهاي زيرزميني و به دور از نظارت والدين و جامعه سوق مي دهد.
زاهدي با بيان اينكه وقتي رفتار و فعاليتي زيرزميني مي شود خروجي و نتيجه آن فساد است، اظهار داشت: جوانان از برنامه هاي رسمي و دولتي استقبال نكرده و به وضوح در جامعه شاهديم علي رغم اينكه همه امكانات و برنامه دستگاه ها و نهادهاي رسمي معطوف به جوانان است اما در مقام عمل هنوز با مسائل و مشكلات زيادي در اين حوزه مواجه هستيم.
به گفته وي، در گام نخست شناخت دقيق نيازها، مطالبات جوانان، آسيب شناسي طرح ها و برنامه هاي دستگاه ها بايد مورد توجه قرار گيرد.
استاندار قزوين خاطرنشان كرد: در تمام دنيا سرمايه گذاري هاي بزرگ و اساسي در حوزه ورزش صورت مي گيرد اما هنوز در داخل عده اي توجه به چنين مسايلي را خلاف اسلام مي دانند در حالي كه مي بينيم مقام معظم رهبري از اعضاي تيم ملي ايران به خاطر بازي هاي خوب در جام جهاني از /آنان تقدير و تشكر به عمل مي آورند.
زاهدي با بيان اينكه بايد اجازه صحبت به جوانان داده شود و در برنامه ريزي هاي صدا و سيما به موضوع آموزش خانواده ها درخصوص برنامه ريزي اوقات فراغت آنان نيز توجه شود، افزود: فرهنگ گفت و گو بين جوانان و مسئولان و يا جوانان با يكديگر متاسفانه ضعيف بوده تا جايي كه بيشتر مواقع شاهد نزاع، مشاجره و مجادله با يكديگر هستيم در حالي كه فرهنگ گفت و گو را بايد در جامعه نهادينه كرد.
6101/8054

سرخط اخبار استان‌ها