۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82946839
T T
۰ نفر

لباس تیم ملی ایران در كانون توجه طرفداران فوتبال

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82946839
لباس تیم ملی ایران در كانون توجه طرفداران فوتبال

مسكو - ایرنا - عروسك با تن پوش یوزپلنگ ایرانی (پویا) در مسكو و سن پترزبورگ توجه طرفداران فوتبال از كشورهای مختلف را جلب كرده است و بسیاری با نماد فوتبال ایران، عكس یادگاری می گیرند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، طرفداران فوتبال علاوه بر عكس گرفتن با عروسك یوزپلنگ ایرانی، پیروزی تیم ملی فوتبال كشورمان مقابل مغرب را به ایرانی ها تبریك می گویند.
در روزهای اخیر عروسك یوزپلنگ ایرانی با حضور در اماكن پرجمعیت مسكو و سن پترزبورگ ازجمله موزه ارمیتاژ و كلیسای جامع اسحاق فضای شادی بین طرفداران فوتبال بویژه ایرانیان بوجود آورده است.
عروسك یوزپلنگ را می توان در قایق های تفریحی در كانال های شهر سن پترزبورگ و خلیج فنلاند كه بخش های ساحلی پایتخت شمالی روسیه را تشكیل می دهد، مشاهده كرد.
بسیاری از مسافران قایق ها و كشتی های تفریحی با مشاهده یوزپلنگ ایرانی با تكان دادن دست، ابراز احساسات می كنند و برخی نیز علاقه مندی خود را به تیم ایران نشان می دهند.
به گزارش ایرنا، در طراحی این نماد، توجه ویژه ای به استفاده از نمادهای ملی و مذهبی كشورمان شده است و مچ بند پهلوانی در دست راست و بازوبند كاپیتانی در دست چپ با الهام از باورهای فرهنگی مردم كشورمان طراحی شده است و نام آن را پویا گذاشتند.
درباره نماد فوتبال ایران باید گفت او یك شخص، حیوان یا شیئی است كه به صورت نمادین برای نشان دادن یك گروه یا یك رویداد با هویت مشترك استفاده می شود.
استفاده از نماد علاوه بر ایجاد جذابیت، موجب انتقال سریع تر و آسانتر پیام به مخاطب نیز می شود.
در سطح بین المللی با افزایش استقبال مخاطبان و گسترش زمینه های كاربردی این عروسك های تن پوش، روز به روز شاهد حضور خلاقانه تر و نوآورانه تر این گونه نشانه های تصویری هستیم.
بیست و یكمین دوره جام جهانی فوتبال پنجشنبه 24 خرداد ماه در روسیه آغاز شد.
مسكو، سن پترزبورگ، كالینینگراد، نیژنی نووگراد، كازان، سامارا، سارانسك، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یكاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.
تیم ملی فوتبال ایران یكی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ تیم مغرب را شكست داد و با توجه به تساوی 3 بر 3 پرتغال و اسپانیا، صدر نشین گروه مرگ شد.
تیم ملی كشورمان در دومین دیدار ساعت 22:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه كازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال و در سومین بازی گروهی خود ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسك با یاران رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی خواهد كرد.
اروپام*391* 1346*1485

سرخط اخبار جهان