۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 82943328
T T
۰ نفر

معاون وزير: مسكن مهر يك تجربه تلخ بود

۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 82943328
معاون وزير: مسكن مهر يك تجربه تلخ بود

گرگان - ايرنا - معاون وزير راه و شهرسازي و رييس هيات مديره و مدير عامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران گفت: از سه تجربه تلخ (وزارتخانه) در گذشته مسكن مهر تلخ ترين آن بود كه دولت ورود مستقيم به پروژه داشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا هوشنگ عشايري روز پنجشنبه در ستاد بازآفريني شهري استان گلستان افزود: اين تجارب بد سبب شد طرح بازآفريني شهري را دنبال كنيم و به جاي پروژه‌ محور بودن، كارها را محله‌ محور انجام دهيم.
معاون وزير راه و شهرسازي به دو تجربه ديگر تلخ اين وزارتخانه اشاره نكرد.
عشايري با تصريح بر اينكه كارها بايد از پايين به بالا بوده و مردم محور كارها و برنامه هاي محلات خود باشند، گفت: در طرح بازآفريني شهري مردم را به عنوان محور اصلي قرار داديم.
به گزارش ايرنا بازآفريني شهري نگرش و اقداماتي جامع و يكپارچه براي حل مشكلات شهري منطقه‌ي هدف عمليات است كه در نهايت به يك پيشرفت پايدار اقتصادي، كالبدي، اجتماعي و محيطي مي انجامد.
مدير عامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران افزود: در سامانه مجموعه بازآفريني شهري صلاحيت‌ دهي به تسهيل‌ گران را ايجاد كرديم؛ مقرر شده 25 هزار ميليارد ريال منابع در اختيار بانك‌ ها قرار داده شود تا به همين ميزان تسهيلات با سود 9 درصد به تسهيل گران پرداخت شود.
وي اظهار داشت: بر اين اساس در شهرهاي بزرگ 500 ميليون ريال به تسهيل‌ گران پرداخت مي شود.
3014/2729

سرخط اخبار استان‌ها