۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82935790
T T
۰ نفر

17 سكونتگاه غيررسمي در نيشابور شناسايي شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82935790
17 سكونتگاه غيررسمي در نيشابور شناسايي شد

مشهد- ايرنا- فرمانده انتظامي نيشابور گفت: تاكنون 17 سكونتگاه غيررسمي در اين شهرستان شناسايي شده كه اغلب به سكونت مهاجران اختصاص دارد.

سرهنگ حسين بيات مختاري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 14 سكونتگاه از اين تعداد داراي آسيب هاي اجتماعي بسيار هستند.
وي اظهار كرد: طي پنج سال گذشته نيشابور پذيراي حدود 17 هزار مهاجر بوده است.
وي با بيان اينكه عمده سارقان شناسايي شده در نيشابور از ساير شهرها هستند، گفت: اختلافات خانوادگي و ملكي، نزاع و سرقت به ترتيب بيشترين ميزان جرايم به وقوع پيوسته در اين شهرستان را تشكيل مي دهد.
سرهنگ بيات مختاري با اشاره به افزايش 83 درصدي كشفيات مواد مخدر از ابتداي امسال تاكنون، افزود: افزايش توانمندي مامورين انتظامي و تجهيزات آنان از عوامل موثر در افزايش كشفيات مزبور بوده است.
وي اظهار كرد: 72 دوربين هوشمند در شهر نيشابور به سيستم مركزي ناجا متصل است كه بطور ميانگين 55 درصد از قبوض جريمه وسايل نقليه در اين شهر توسط دوربين هاي هوشمند صادر مي شود.
وي با اشاره به بهره برداري از اتاق ملاقات با كودك در كلانتري 12 نيشابور گفت: يكي از آسيبهاي متوجه فرزندان طلاق اين بود كه در زمان تحويل فرزند به هريك از والدين، آنان براي مدتي هرچند كوتاه در كلانتري و در محيطي قرار مي گرفتند كه ممكن بود شاهد صحنه هاي نامناسب باشند به همين منظور فضايي با عنوان اتاق ملاقات كودكان پيش بيني شد كه در زمان تحويل كودك وي با حضور مشاور ناجا بتواند در آنجا سرگرم شود.
وي ادامه داد: نوع مزاحمتها به سوي فضاي مجازي سوق پيدا كرده به همين خاطر بايد اين وضعيت را مديريت كنيم و والدين هم بايد دسترسي فرزندان به فضاي مجازي را كنترل كنند.
مركز شهرستان 450 هزار نفري نيشابور در 127 كيلومتري غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها