۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85479815
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بارشهای سیلابی تا ۴۸ ساعت آینده در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای رگباری توام با رعد و برق، آبگرفتگی و سیلاب برای ۴۸ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی شمالی و شرقی همراه با کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما ادامه دارد.

محمد غیوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز یکشنبه هفته آینده از میزان بارش ها در استان خراسان رضوی کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد برای امروز (جمعه) و فردا در پاره ای از نقاط استان خراسان رضوی شدت می گیرد، سرعت وزش باد در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده به خصوص در نواحی بادخیز و نواحی شرقی و جنوب شرق و دامنه جنوبی بینالود استان زیاد خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: دمای هوا نیز در شنبه شب و یکشنبه هفته آتی نسبت به امروز بویژه در نواحی شمالی و شرقی چهار تا هشت درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۷ درجه سلسیوس و دمای شبانه در این شهر ۱۲ درجه پیش‌بینی شده است.

غیوری گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در سبزوار و بردسکن خراسان رضوی به ثبت رسیده است، قوچان با کمینه دمای ۱۰ درجه و بردسکن با بیشینه دمای ۳۲ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده اند.

دیروز هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع سیل در این استان هشدار داد بر اساس این اطلاعیه، در روز جمعه صالح‌آباد، سرخس، فریمان، چناران، گلبهار، سبزوار، بردسکن، ریوش، کاشمر، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، کلات، درگز، قوچان، طرقبه - شاندیز و مشهد شاهد بیشترین میزان بارش هستند و بر همین اساس روز شنبه نیز شهرستان های درگز، قوچان، سبزوار، کلات، فریمان، طرقبه - شاندیز و برخی از نواحی مشهد درگیر بارش خواهند بود.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به آمادگی کمیته‌ها و دستگاه‌های بحران مدار خراسان رضوی، خودداری از ترددهای غیر ضروری در جاده های استان همچنین عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها آمده است: لازم است در طول فعالیت این سامانه از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچون ممنوعیت ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان تاکید شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha