۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۴:۰۱
کد خبر: 82935252
T T
۰ نفر
مساله فلسطين تنها با بازگرداندن حق آنان قابل حل است

قم- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت:در موضوع فلسطين، نه نقشه روساي جمهوري قبلي آمريكا كار ساز بود و نه نقشه و فريب رئيس جمهوري فعلي آمريكا موثر است و اين مساله تنها با بازگرداندن حق مردم اين سرزمين قابل حل است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي سه شنبه شب در آيين احيا دومين شب از ليالي قدر درحرم مطهر حضرت معصومه (س)،افزود: امروز آمريكايي ها مي خواهند مساله فلسطين را در صحراي سينا حل كنند، بخشي از خاك مصر را بگيرند و فلسطيني ها را به آنجا منتقل كنند، به بخشي ديگر از مردم اين سرزمين هم در كشورهاي همسايه تابعيت دهند؛ مي خواهند جريان آوارگي پنج ميليون تن از فلسطيني ها را اين گونه حل كنند.
وي با اشاره به اين كه ياري كردن مظلومان از راهبردها و وصيت هاي مهم حضرت علي (ع) در شب شهادتشان است، بيان كرد: همان گونه كه امام راحل فرمودند توجه به فلسطين و قدس، مساله نخست جهان اسلام است و همواره در اولويت اول سياست هاي نظام جمهوري اسلامي قرار داشته است اما در سال هاي گذشته مستكبران، آمريكايي ها و صهيونيست ها مي خواستند اين مساله را با ايجاد داعش و جنايت هاي فراوان به حاشيه برانند تا ديگر مساله فلسطين و قدس، موضوع اول جهان اسلام نباشد.
وي ادامه داد: كمك به مردم مظلوم فلسطين، يمن، لبنان و افغانستان، قبل از آن كه در قانون اساس ما ذكر شود، بر اساس سفارش و وصيت حضرت علي (ع) وظيفه ماست تا بشريت باقي بماند.
توليت آستان قدس رضوي در ادامه با اشاره به لزوم رعايت نظم در كارها براساس سفارش حضرت علي (ع) در وصيت خود به شيعيان، گفت: در روحيه افراد انقلابي و حزب اللهي نظم در امور نهفته است و تمام كساني كه عشق به امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارند بايد تقواي الهي و نظم در امور را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهند.
وي افزود: اين غلط است كه تصور شود هر كس حزب اللهي است به نظم و قانون و چارچوب ها توجه ندارد؛ نيروهاي ارزشي همواره در ذهن خود توجه به نظم و قانون و ارزش هاي انقلابي دارند و اين مساله از گذشته تاكنون حكم فرما بوده است.
وي گفت: در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اگر به گذشته نگاه كنيم درمي يابيم هر جا موفقيتي براي ما حاصل شده به دليل توجه به سخنان امام راحل و سفارشات رهبر معظم انقلاب و هرجا مشكلي بوده به دليل زاويه اي مي باشد كه در اين راه به وجود آمده است.
رئيسي ادامه داد: سخنان و راهبردهايي كه رهبر معظم انقلاب در روزهاي گذشته فرمودند، راه را نشان دادند و ميدان عمل مسئولان را در اين شرايط مشخص كردند.
توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از جمله كارهاي مهمي كه همه بايد در شب هاي قدر انجام دهيم توبه است، توبه تنها براي يك جوان گناهكار نيست، توبه براي هركسي است كه ميدان عملي داشته و مي توانسته كاري انجام دهد و اين كار را نكرده، همه بايد توبه كنيم از همه امكاناتي كه خداوند متعال به ما داده اما از آن در راه درست استفاده نشده است.
وي ادامه داد: انسان در اين شب به بركت توكل بر خداوند متعال و توسل به اهل بيت (ع) مي تواند سرنوشت خود را تغيير دهد و نيكي ها را براي خود رقم زند.
رئيسي با اشاره به اين كه همه انسان ها، مخاطب وصيت هاي حضرت علي (ع) قبل از شهادتشان هستند، گفت: رعايت تقواي الهي، حفظ حقوق همه انسان ها به خصوص خويشان و همسايگان و اهتمام به قرآن، نماز و احكام دين از جمله توصيه هاي آن حضرت در آخرين لحظات عمر شريفشان بود.
توليت آستان قدس رضوي گفت: جهاد با زبان، مال و جان، از ديگر سفارش هاي حضرت علي (ع) است، همه ما وظيفه داريم به هر نحو از مظلومان دفاع كنيم و شركت در راهپيمايي روز قدس يكي از نمونه هاي آن است.
وي گفت: همه ايرانيان و مردم قم كه همواره در راه دفاع از مظلومان نمونه بودند در روز جمعه هفته جاري با حضور پرشور خود در راهپيمايي روز قدس به ياري مظلومان فلسطين خواهند شتافت.
7405/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها