۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 82922068
T T
۰ نفر

ترامپ : چين امنيت مرز خود با كره شمالي را حفظ كند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 82922068
ترامپ : چين امنيت مرز خود با كره شمالي را حفظ كند

تهران - ايرنا - دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا روز دوشنبه و در آستانه نشست آتي خود با رهبر پيونگ يانگ، از چين خواست امنيت مرز خود با كره شمالي را حفظ كند.

به گزارش ايرنا، ترامپ در صفحه توييتر خود نوشت: چين بايد تا زمان دستيابي به توافق، در مرز كره شمالي، تدابير قوي و سختي اتخاذ كند. اين مرز به تازگي بسيار نفوذپذيرتر شده است.
ترامپ و كيم جونگ اون رهبر كره شمالي قرار است 12 ماه ژوئن (22 خرداد ماه) در سنگاپور ديدار كنند، اما پيونگ يانگ هشدار داده كه در صورت فشار آمريكا بر كره براي دست كشيدن از زرادخانه هسته اي اش، ممكن است
اين جلسه را لغو كند.
رئيس جمهوري آمريكا همچنين امروز دوشنبه در توييت ديگري از وعده چين براي خريد مقادير زيادي محصولات كشاورزي آمريكايي خبر داد.
وي يك روز پس از سخنان استيون منوچين وزير خزارنه داري آمريكا مبني بر اينكه جنگ تجاري بين اين دو قدرت بزرگ اقتصادي جهاني، دستخوش تاخير است، در توييتي نوشت: تجارت عادلانه با چين روي خواهد داد.
رئيس جمهوري آمريكا همچنين در توييتي ديگر از «چاك شومر» سناتور دمكرات اين كشور به دليل توافق تجاري با چين انتقاد و تاكيد كرد كه دولت قبلي واشنگتن هيچ كاري براي محافظت از ايالات متحده انجام نداد.
ترامپ در عين حال يادآور شد كه با چاك شومر در مورد اين مساله گفت و گو كرده و وعده تجارت عادلانه با پكن را به دست آورده است.
به گزارش ايرنا، اخباري مبني بر توافق طرف هاي چيني و آمريكايي در زمينه افزايش صادرات آمريكا به چين تا حدود 200 ميليارد دلار در سال هاي آتي شنيده مي شود؛ اگرچه توافق نهايي در اين زمينه هنوز به دست نيامده است. به نظر مي‌رسد پيشنهاد افزايش واردات از آمريكا با هدف ايجاد موازنه تجاري ميان دو كشور مطرح شده است. در اصل، اين مساله به معناي باز شدن هرچه بيشتر دروازه‌هاي بازار چين به‌ روي كالاهاي آمريكايي است؛ امري كه همواره خواست و آرزوي شركت‌هاي آمريكايي بوده است.
اروپام**9109**1908

سرخط اخبار جهان