۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 82915876
T T
۰ نفر

خيرين براي آزادي 1200 زنداني جرايم غيرعمد فراخوان شدند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 82915876
خيرين براي آزادي 1200 زنداني جرايم غيرعمد فراخوان شدند

شيراز- ايرنا - مديركل زندان هاي استان فارس در آستانه ماه مبارك رمضان از خيرين و نيك انديشان اين استان دعوت كرد با كمك هاي خود زمينه ساز آزادي يك هزار و 200 زنداني جرايم غيرعمد و بازگشت آنها به كانون گرم خانواده شوند.

سيد حشمت الله حيات الغيب سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد به خاطر ناتواني از پرداخت غرامت در جرايم غيرعمد مانند تصادف، مهريه، نفقه و ... هم اينك در زندان به سر مي برند و براي آزادي آنها به افزون بر 300 ميليارد تومان منابع مالي نياز است.
وي ادامه داد: خوشبختانه در سال 96 حدود 750 نفر زنداني جرايم غير عمد در استان فارس آزاد شده اند كه اميدوارم در سال جديد نيز به همت نيكوكاران و نيك انديشان اين خطه تعداد بيشتري از زندانيان استان از بند رها شوند.
مديركل زندان هاي استان فارس گفت: اميدوارم در جشن گلريزان امسال زندانيان جرايم غيرعمد كه دهم خردادماه در پارك عفيف آباد برگزار مي شود به همت خيرين زمينه آزادي بخش قابل توجهي از زندانيان استان فارس فراهم شود.
وي اظهار كرد: با زنداني شدن هر فرد چندين خانواده درگير مسائل و مشكلات ناشي از آن مي شوند و حتي احتمال بزهكار شدن فرزندان زندانيان نيز وجود دارد به همين دليل اميدواريم تا با كمك هاي خيرين زمينه آزادي زنداني هاي بيشتري بويژه افرادي كه به دليل جرايم غيرعمد در حبس به سر مي برند فراهم شود.
وي با اشاره به آسيب هاي وارده به خانواده زندانيان اظهار كرد: متاسفانه با زنداني شدن يكي از اعضاي خانواده به اشتباه برچسب زنداني به ديگر افراد خانواده نيز زده مي شود كه اين امر مشكلات زيادي را براي خانواده زنداني ها ايجاد كرده و بر حجم مشكلات آنها افزوده است.
ستاد ديه كشور در سال 1369 به همت شهيد لاجوردي و به هدف ايجاد زمينه آزادي زندانيان تاسيس شد.
ستاد ديه استان فارس نيز از سال 1381 فعاليت خود را آغاز كرد كه از آن تاريخ تاكنون بيش از هشت هزار نفر به اين وسيله از زندان آزاد شده اند.
9873 / 2027

سرخط اخبار استان‌ها