۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82896956
T T
۰ نفر

حاجی بابایی:

97 سالی استثنایی برای آموزش و پرورش است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82896956
97 سالی استثنایی برای آموزش و پرورش است

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه 97 سالی استثنایی برای آموزش و پرورش است، گفت: مجلس موفق شد یك درصد از بودجه شركت های دولتی و بانك ها معادل حدود 50 هزار میلیارد ریال را كاهش و 34 هزار میلیارد ریال آن را به آموزش و پرورش اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: همچنین پول برق، آب و گاز مدارس با رای مجلس شورای اسلامی از سالجاری به بعد رایگان شد و این كمك بزرگی به مدارس است تا دیگر مدیران مدارس برای تامین نیازهای مدرسه اصرار به جلب كمك های مردمی نداشته باشند و نارضایتی ایجاد نشود.
وی با بیان اینكه امسال 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت برای مدرسه سازی مصوب شد، اظهار كرد: سالجاری هوشمند سازی مدارس در اولویت قرار گرفت و وزارت ارتباطات موظف شد مدارس حاشیه شهر را هوشمند سازی كند و در طول پنج سال، هیچ مدرسه فاقد هوشمندسازی در كشور وجود نداشته باشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: مجموعه آموزش و پرورش سراسر كشور در مهر ماه امسال با بحران كمبود معلم روبرو می شود كه دلیل آن نبود استخدام معلم در سال های اخیر است.
حاجی بابایی ادامه داد: از پنج سال قبل تاكنون جز تعدادی خاص، معلمی در آموزش و پرورش استخدام نشده است در حالیكه هر سال حدود 30 هزار معلم بازنشسته شدند.
وی اضافه كرد: در چند سال گذشته باید دانشگاه فرهنگیان سالانه 30 هزار دانشجو می گرفت تا این دانشجویان هم اكنون برای تدریس و حضور در كلاس درس آماده باشند اما این دانشگاه هرسال حدود سه هزار تا پنج هزار دانشجو گرفته است و هم اكنون خوراكی برای تامین كمبود معلم ندارد و دولت را ناگزیر به استخدام معلم می كند.
وی یادآور شد: در استان همدان 9 استخر شنا ویژه معلمان و دانش آموزان در حال احداث است كه 2 مورد آن در تابستان امسال آماده بهره برداری می شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: درمانگاه های فرهنگیان در استان همدان با هدف ارائه خدمات درمانی به جامعه بزرگ تعلیم و تربیت و با رویكرد خدمات درمانی ارزان قیمت، آسان سازی در ارائه خدمات و دسترسی مناسب فرهنگیان و دانش آموزان به مراكز درمانی، ایجاد شد.
محمد بداغی افزود: حدود 30 سال است كه در آموزش و پرورش استان، مراكز درمانی فرهنگیان فعالیت می كنند و هم اكنون سه مركز درمانی در شهرهای همدان، ملایر و تویسركان خدمات ارایه می كند.
وی رایگان كردن ویزیت پزشك عمومی برای بازنشستگان، راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی پاتولوژی فرهنگیان، ارائه تخفیف بیشتر خدمات درمانی، قسطی كردن هزینه های دندانپزشكی، انعقاد تفاهم نامه با سایر ادارات برای توسعه خدمات درمانی، تكمیل و راه اندازی ساختمان جدید فرهنگیان تویسركان و افزایش ساعات فعالیت این درمانگاه را از راهبردها و برنامه های آموزش و پرورش استان در حوزه مراكز درمانی در سال 97 برشمرد.
به گزارش ایرنا، بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌كنند و 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
1181/2090

سرخط اخبار استان‌ها