۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 82896263
T T
۰ نفر

20 طرح اشتغالزايي شهرستان رشت به بانك معرفي شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 82896263
20 طرح اشتغالزايي شهرستان رشت به بانك معرفي شد

رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ثبت نام متقاضيان طرح هاي اشتغالزايي در سامانه كارا بيان كرد: تاكنون 20 طرح اشتغالزايي شهرستان رشت مصوب در كميته فني، براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد محمد احمدي عصر سه شنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان رشت در فرمانداري افزود: اين طرح ها شامل 12 طرح اشتغال روستايي و هشت طرح فراگير با 10 ميلياد و 892 ميليون تومان براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده است.
وي اظهار داشت: همچنين تاكنون 76 طرح متقاضيان شهرستان رشت، در ارتباط با اشتغال فراگير و پايدار روستايي با 55 ميليارد و 935 ميليون تومان مصوب شده است.
وي با بيان اينكه ظرفيت هاي طرح هاي اشتغالزايي را افزايش داده ايم، تصريح كرد: متقاضيان طرح هايي از جمله پرورش دام غيرصنعتي در سامانه كارا ثبت نام انجام دادند كه هيچ پاسخي دريافت نمي كردند و با بيان اين موارد در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري روز گذشته استان گيلان به رياست استاندار، قرار شد كه از ظرفيت وام هاي اشتغال خانگي براي طرح هايي اين چنيني استفاده شود.
فرماندار رشت بيان داشت: در اين راستا، طرح هايي در رابطه با نوغانداري، پرورش دام سنگين، سبك و نيمه صنعتي، احداث بازارچه هاي محلي در ورودي شهرها و روستاها، طرح هايي در زمينه صنايع دستي و فرش هم پذيرفته مي شود.
وي با تاكيد بر ضرورت تسريع در بررسي پرونده هاي متقاضيان طرح هاي اشتغالزايي خاطرنشان كرد: پرونده در كميته فني شهرستان تاييد شد و خود به خود در كميته فني استان تاييد مي شود.
وي با تاكيد بر لزوم همكاري با متقاضيان طرح هاي اشتغالزايي و اينكه اين افرد نبايد هيچ هزينه اضافي متحمل شوند، اظهار كرد: تسهيلات اشتغالزايي عليرغم همه محدوديت ها، از سوي دولت براي رفاه مردم گذاشته شده تا در چرخه اقتصاد ورود كنند.
فرماندار رشت با بيان اينكه نه تنها ارزيابي استان ها بلكه ارزيابي كشور در موضوع اشتغال است، اضافه كرد: همه مسئولان اداره ها و بخشداران رشت بايستي در بخش اشتغالزايي روزانه رصد داشته و تغييرات اطلاعات و آمار در زمينه اشتغال نيز بايستي مشخص باشد.
در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان رشت هريك از مسئولان اداره ها به بيان اقدمات انجام شده در اين باره پرداختند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، داراي 930 هزار نفر جمعيت است كه 60درصد آنها شهري و 40 درصد روستايي هستند.
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها