۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82891892
T T
۰ نفر

تبليغات كالاي داخلي را جدي بگيريم

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82891892
تبليغات كالاي داخلي را جدي بگيريم

تهران-ايرنا- تبليغات با استفاده از رسانه هاي ديداري و شنيداري و با درنظر گرفتن سلايق و نيازهاي اقشار مختلف مردم، نقش مهمي در معرفي مناسب كالاي با كيفيت داخلي دارد.

به گزارش گروه تحليل، تفسير و پژوهش هاي خبري ايرنا، در دنياي امروز كه با سونامي تنوع كالاي مصرفي و خدماتي روبه رو هستيم، تبليغات و برجسته سازي كالاها بهترين شيوه براي معرفي و كسب بازار فروش است.
به تجربه مي توان گفت كالاهايي كه در تابلوهاي تبليغاتي كنار بزرگراه ها يا پل هاي عابر پياده چشم نوازي مي كنند، نگاه هر رهگذري را به خود جلب كرده و عامل جذب مشتري مي شوند. به عبارتي ديگر، تبليغات يعني تحت تاثير قرار دادن و اقناع مشتري براي خريد محصول يا خدماتي با كيفيت بهتر نسبت به موارد مشابه خارجي آن.

** تبليغات بهينه در قالبي عامه پسند
آن چه در اين ميان نبايد فراموش كرد تبليغات بهينه در فضايي مناسب و كاربردي است. به عنوان مثال برخلاف كشورهاي پيشرفته كه اينترنت و شبكه هاي ماهواره اي جايگاه مناسبي براي تبليغات كالا به شمار مي روند، در ايران صداوسيما و رسانه ها در جايگاه نخست تبليغات قرار دارند.
صداوسيما قادر است با بهره گيري از ابزارهاي متنوع خود مخاطبان را با كالاهاي ايراني از طريق فيلم و سريال ها آشنا كرده و كيفيت محصولات ايراني در پيام هاي بازرگاني يادآور شود.
همچنين فضاي سايبري ، ديوار نوشته و تابلوهاي قرار داده شده در سطح شهرها از موثرترين ابزار تبليغاتي در بين مصرف كنندگان ايراني محسوب مي شوند كه مي توان با استفاده از رنگ، طرح و چارچوب هاي مطابق با فرهنگ اصيل ايراني جاي كالاي ايراني را در سبد خريد عامه مردم باز كنند.

**افزايش نقش آفريني تبليغات
رونق دهي تبليغات به بازار كالاي ايراني و جهت دهي افكار عمومي به يك محصول و كالاي خاص، غير قابل انكار است اما دنياي رقابت با كالاهاي خارجي هم به آساني و بدون حمايت هاي دولتي غير ممكن است.
با اندك توجه به تاريخچه بازار و تبليغات، شاهد از رده خارج شدن محصولات ايراني بوده ايم كه تنها به دليل گراني قيمت فضاي تبليغاتي، بسته بندي محصولات و تخفيفات فروش جاي خود را به ريخت و پاش كالاهاي خارجي داده و از عرصه رقابت كنار كشيده اند.
به عبارتي ديگر، در بسياري از حوزه ها، مراكز توليدي داخلي فاقد توان رقابت لازم با توليدكنندگان خارجي در مقوله تامين هزينه هاي تبليغاتي هستند و همين موضوع باعث عقب ماندن آن ها از بنگاه هاي توليدي و اقتصادي خارجي مي شود.
امري كه نياز به نگاه ويژه مسوولان، وضع قوانين حمايتي و ايجاد فرصت برابر در رسانه هاي هاي ديداري و شنيداري و پايين آوردن نرخ تبليغات براي محصولات ايراني دارد.
همچنين تخصيص مدت زمان بيشتر به تبليغات ازطريق تابلوهاي سطح شهر در فضاي باز شهري از نكته هاي برجسته و گيراي مشتريان است تا فروش محصولات توليد شده به ميزان قابل توجهي، تسهيل و تسريع شود.
يكي ديگر از اين اقدام ها كه به تسهيل شرايط براي معرفي كالاهاي ايراني كمك مي كند، ياري گرفتن از سلبريتي ها براي تبليغ كالاهاي با كيفيت داخي است .
در پايان مي توان گفت تبليغات تسريع دهنده حركت كالا از نقطه توليد به مصرف است و يكي از عوامل كمك كننده به گسترده شدن حوزه توليد خريد كالاي وطني است، اميد مي رود در سالي كه از سوي رهبر انقلاب به عنوان سال حمايت از كالاي ايراني نامگذاري شده است، با ايجاد فضاي باز تبليغاتي در جهت معرفي توليدات داخلي ، حمايت از كالاي ايراني به نحو شايسته تري محقق شود.

پژوهشم**9294**1601 **
ايرنا پژوهش، كانالي براي انعكاس تازه ترين تحليل ها، گزارش ها و پژوهش هاي خبري ايران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearch همراه شويد
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد