۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 82889178
T T
۰ نفر

پارلمان اروپا صحنه اعتراض به مكرون و حمله سوریه شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 82889178
پارلمان اروپا صحنه اعتراض به مكرون و حمله سوریه شد

تهران - ایرنا - نمایندگان پارلمان اروپا روز سه شنبه و همزمان با سخنرانی امانوئل مكرون رئیس جمهوری فرانسه، به صحنه اعتراض به اقدام مشترك اخیر آمریكا، فرانسه و انگلیس در حمله موشكی به سوریه شد.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار عكسی از نمایندگان پارلمان اروپا كه همگی با دست نوشته هایی با مضمون «سوریه را رها كن» در نشستی در شهر استراسبورگ حاضر شده بودند، نوشت كه نمایندگان در این نشست خواستار پایان مداخله غرب در امور سوریه شدند.
امانوئل مكرون رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی در این نشست، قصد داشت حمایت نمایندگان پارلمان اروپا را برای طرح های بلندپروازانه خود در زمینه اصلاحات پس از برگزیت در اتحادیه اروپا جلب كند اما با بی اعتنایی نمایندگان و اعتراض دسته جمعی آنها به حمله فرانسه باهمراهی آمریكا و انگلیس به سوریه مواجه شد.
آمریكا به همراه فرانسه و انگلیس بامداد شنبه هفته جاری به بهانه تلافی در مقابل آنچه حمله شیمیایی نیروهای سوریه به شهر دوما خوانده اند، مناطقی از سوریه را هدف حملات موشكی خود قرار دادند. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد كه در موشك باران یك پایگاه نظامی در استان حمص، سه غیر نظامی زخمی شدند. این حمله به بهانه حمله شیمیایی در شهر دومای دمشق روی داد.
دولت سوریه داشتن هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد كرده است و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد نیز استفاده از سلاح شیمیایی را راهكار تروریست ها برای جلب توجه دانسته اند.
اروپام**9109** 1723
۰ نفر

سرخط اخبار جهان