۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82887957
T T
۰ نفر

سرود تیم ملی فوتبال را عقیلی و قربانی می‌خوانند

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82887957
سرود تیم ملی فوتبال را عقیلی و قربانی می‌خوانند

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد رودكی گفت: با هماهنگی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی سه سرود ساخته می شود كه در حال حاضر خواننده دو سرود مشخص شده و قرار است سالار عقیلی و علیرضا قربانی این كار را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اكبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودكی امروز (دوشنبه) و در نشست خبری با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه گفت: در دی ماه سال گذشته با فدراسیون برای تولید آن به توافق رسیدیم.
وی با بیان اینكه همه تیم های ملی و بسیاری از باشگاه های بزرگ سرود اعزام به جام جهانی و مسابقات بزرگ بین المللی دارند، افزود: در ایران تاكنون سرودی برای تیم ملی نداشتیم.
مدیرعامل رودكی سپس توضیحاتی درباره ساختار و تاریخچه بنیاد رودكی ارائه كرد و گفت: ما سابقه كار روشن و طولانی داریم و افراد با تجربه ای با ما همكاری می كنند.
صفی پور به تفاهم نامه بنیاد رودكی و فدراسیون فوتبال اشاره كرد و گفت: بعد از این تفاهم نامه نشست های متعددی نیز با شعرا و آهنگ سازان با محوریت موسیقی سنتی برگزار شده است.
وی افزود: قبل از عید نوروز به نتیجه نهایی با فدراسیون رسیدیم و امروز در نهایت این نتیجه حاصل شد كه به جای یك سرود چند سرود با كمك اركستر ملی و تهران بسازیم.
مدیرعامل بنیاد رودكی ادامه داد: كار اولی كه ساخته خواهد شد خواننده آن سالار عقیلی با آهنگ سازی بابك زرین و شعر احسان افشاری خواهد بود و خواننده اثر دوم علیرضا قربانی است. شهرداد روحانی آهنگساز و ساعد باقری شاعر آن است. اثر سوم كه در حوزه موسیقی ایرانی خواهد بود، آهنگ ساز آن فریدون شهبازی با بیش از 50 سال تجربه و شاعر آن عبدالحبار كاكایی است. هنوز خواننده كار سوم معرفی نشده و ما فرصت داریم در آینده این فرد را معرفی كنیم.
صفی پور در عین حال گفت: قبل از اعزام تیم ملی به روسیه، با حضور بازیكنان در تالار رودكی از این سه قطعه رونمایی می شود. همچنین با هماهنگی سفارت ایران در روسیه و وزارت فرهنگ و ‌كنسرواتوار روسیه در شب قبل از دیدارهای تیم ملی نیز سه قطعه یاد شده اجرا می شود.
رقابت های جام جهانی 2018 از تاریخ 24 خرداد تا 24 تیر ماه سالجاری به میزبانی روسیه و در 11 شهر این كشور برگزار می شود.
تیم ملی فوتبال كشورمان در گروه دوم این پیكارها با تیم های پرتغال، مراكش و اسپانیا همگروه است.
ورزشی **9118**9129**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش