۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82858328
T T
۰ نفر
ژاپن خواستار معافيت از تعرفه بر آلومينيوم و فولاد وارداتي آمريكا شد

پكن - ايرنا - وزير بازرگاني ژاپن مي گويد از آمريكا خواسته است تا كشورش را از اعمال تعرفه هاي سنگين بر فولاد و آلومينيوم وارداتي معاف كند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از تلويزيون ژاپن، 'هيروشيگه سكو' در ملاقاتي كه روز گذشته در بروكسل بلژيك با 'رابرت لايتهايزر' نماينده تجاري ايالات متحده آمريكا داشت، درخواست ياد شده را مطرح نمود.
سكو در كنفرانس خبري كه پس از اين ملاقات برگزار شد، اظهار داشت در اين نشست همراه با اتحاديه اروپا به 'لايتهايزر' گفته اند وضع اين تعرفه ها مايه تاسف است چراكه احتمال دارد تاثيري منفي بر كل اقتصاد جهان برجا بگذارد.
سكو در ادامه عنوان داشت به لايتهايزر همچنين گفته است فولاد و آلومينيوم توليد شده در ژاپن كه هم پيمان ايالات متحده آمريكا است بر امنيت ملي آن كشور هيچ تاثيري منفي نخواهند داشت.
وي افزود اين مواد به صنايع آمريكا و نيز اشتغال در آن كشور كمك مي كنند.
وزير بازرگاني ژاپن همچنين گفت لايتهايزر پاسخ مشخصي ارائه نداده است.
'دونالد ترامپ' رييس جمهور آمريكا روز پنجشنبه طرح اعمال يك تعرفه 25 درصدي بر فولاد و 10 درصدي بر آلومينيوم را تصويب كرد اين تعرفه ها از روز بيست و سوم ماه مارس اجرا خواهند شد.
ترامپ اصرار مي ورزد كه توليد بيش از حد اين فلزات توسط چين سبب كاهش بهاي جهاني آنها شده است و ديگر اينكه اين تعرفه ها براي امنيت ملي ضروري است.
پس از فشار متحدان آمريكا بر اين كشور، واشنگتن به دنبال راهي براي كاهش معافيت هاي بيشتر از اين تعرفه ها است.
قبلا مكزيك و كانادا از اين تعرفه ها معاف شده بودند و دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريكا گفته است ممكن است استراليا نيز مشمول اقدام آمريكا براي اعمال تعرفه سنگين بر واردات فولاد و آلومينيوم آمريكا نشود.
كره جنوبي و اتحاديه اروپا نيز خواستار معافيت اين دو كشور از اعمال اين تعرفه ها شده اند.
وزير بازرگاني چين هم امروز با اشاره به مخالفت كشورش با افزايش تعرفه هاي فولاد و آلومينيوم توسط آمريكا گفته بود جنگ تجاري با آمريكا به بحران در اقتصاد جهاني منجر مي شود و رشد جهاني را مختل مي كند.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان