۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85477764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم تحلیف نخست‌وزیر جدید سنگاپور برگزار شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85477764
مراسم تحلیف نخست‌وزیر جدید سنگاپور برگزار شد

تهران – ایرنا - سنگاپور امروز چهارشنبه مراسم تحلیف لارنس وانگ را به عنوان نخست وزیر جدید و چهارمین رهبر خود از زمان به استقلال رسیدن این کشور در حدود شش دهه پیش برگزار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، لارنس وانگ ۵۱ ساله، عضو گروهی از سران به نام «۴G» است. این گروه شامل نسل جدید سیاستمداران است که توسط حزب حاکم «حزب اقدام مردم» (PAP) انتخاب شده اند تا این کشور را به دست بگیرند.

وانگ جایگاه کنونی خود به عنوان وزیر دارایی حفظ می‌کند و مسئولیت سنگاپور که دو دهه توسط لی هسین لونگ اداره شده است را نیز بر عهده می‌گیرد. لی هسین لونگ ۷۲ ساله فرزند لی کوان یو بنیان گذار سنگاپور مدرن است که در سال ۲۰۱۵ درگذشت.

این جانشینی مدت‌ها طول کشید زیرا برنامه‌های لی هسین لونگ برای کناره‌گیری قبل از ۷۰ سالگی به دلیل همه‌گیری کرونا مختل شد و جانشین معین شده وی سال ۲۰۲۱ به شکلی غیرمنتظره‌ از نامزدی کناره‌گیری کرد.

وقتی زمان شروع به کار وی در ماه گذشته میلادی (فروردین - اردیبهشت) اعلام شد، وانگ گفت که این مسئولیت را «با تواضع و احساس وظیفه شدید» در قبال سنگاپور و ۵.۹ میلیون نفر مردم آن می‌پذیرد.

وانگ ویدئویی در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد و وعده داد: ذره ذره انرژی من باید صرف خدمت به کشور و مردم‌مان شود.

وانگ سال ۲۰۲۰ به عنوان رئیس مشترک کارگروه همه گیری کرونا به شهرت رسید و آوریل ۲۰۲۲ پس از رایزنی‌های سران سیاسی و همتایان وانگ به عنوان جانشین لی انتخاب شد. وی به پست معاون نخست‌وزیر ارتقا پیدا کرد.

وانگ روز دوشنبه در کابینه تغییراتی جزئی ایجاد کرد و وزیر تجارت سنگاپور را به پست معاونت خود ارتقا داد و تاکید کرد که تداوم و ثبات از جمله دلایل اصلی این اقدام وی بوده است. وی وعده داده است که پس از انتخابات سال آینده میلادی، تغییرات گسترده‌تری انجام دهد.

پریتام سینگ رهبر حزب اپوزیسیون سنگاپور امروز چهارشنبه گفت که وانگ در زمانی چالش برانگیز و با یک محیط خارجی نامشخص و غیرقابل پیش بینی‌تر و تغییرات نسلی قابل توجه در کشور، قدرت را به دست می‌گیرد.

سینگ گفت: با رهبری نخست وزیر وانگ، «حزب کارگران» به ایفای نقش قانون‌گذاری برای پیشبردن منافع سنگاپور و مردم سنگاپور ادامه می‌دهد.

لی هسین لونگ در کابینه وانگ به عنوان یک وزیر ارشد باقی خواهد ماند. نخست وزیران سابق سنگاپور نیز همین کار را کرده و نفوذ سیاسی خانواده با سابقه لی را حفظ کرده اند.

پدر وی در سال ۱۹۹۰ از مقام خود کناره‌ گیری کرد اما ۲۱ سال در کابینه جانشینان خود باقی ماند و به عنوان وزیری ارشد به نام «وزیر مربی» در دولت پسر خود خدمت کرد.

وی در آخرین سخنرانی مهم خود در ۱ مه (۱۲ اردیبهشت) از مردم سنگاپور خواست تا از وانگ حمایت و پشتیبانی کنند و تاکید کرد که سیاست‌های پایدار سنگاپور برنامه ریزی بلندمدت را امکان پذیر کرده است.

لی هسین لونگ که احساساتی شده بود، خطاب به جمعیت گفت: در حالی که برای سپردن سنگاپور به جانشین خود آماده می‌شوم، احساس رضایت و تکمیل کردن وظایف خود را دارم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha