۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۵۵
کد خبر: 82858173
T T
۰ نفر
عملكرد كارگروه اشتغال رضايت بخش نيست

كرمانشاه- ايرنا- استاندار كرمانشاه با تاكيد براينكه رسيدگي به وضعيت اشتغال و كاهش آمار بيكاري از اولويت هاي استان است، گفت: عملكرد كارگروه اشتغال رضايت بخش نيست و انتظار مي رود كه اين وضعيت بهبود پيدا كند.

به گزارش ايرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه كارگروه اشتغال كه در سرسراي تدبير استانداري كرمانشاه برگزار شد، با تاكيد براينكه عملكرد اجرايي ضعيف، آمار بيكاري را افزايش مي دهد از مديران دستگاه هاي اجرايي استان خواست در راستاي پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري و همچنين اشتغال مناطق زلزله زده تلاش كنند.
وي با تاكيد براينكه بايد پرداخت وام مناطق زلزله زده به صورت جدي در دستور كار قرار گيرد، افزود: سازمان هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت بايد به وعده هاي داده شده و وظايف محول شده در زمينه رسيدگي به اشتغال زلزله زدگان عمل كنند.
بازوند با تاكيد بر اجرايي شدن مصوبات در مناطق زلزله زده، ادامه داد: همه تلاش ها بايد در راستاي جذب 12 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي استان صرف شود تا برگشت نخورد.
در ادامه مديركل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان كرمانشاه از اختصاص 732 ميليارد ريال تسهيلات روستايي و عشايري به استان در مرحله نخست خبر داد كه تاكنون بيش از 200 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.
به گفته داود ياوري، پيش بيني مي شود اين طرح ها براي نزديك به چهار هزار نفر اشتغال ايجاد كند كه بيشترين آنها مربوط به شهرستان گيلانغرب است.
وي افزود: به همين منظور 19 كميته فني تشكيل شده و از پيش بيني مجموع يك هزار و 85 طرح، تا به امروز حدود 771 پرونده به مبلغ سه هزار و 702 ميليارد و 530 ميليون ريال به بانكها ارسال شده است.
ياوري، بيشترين اشتغالزايي در نظر گرفته اين طرح ها را با 920 شغل براي شهرستان كرمانشاه عنوان كرد و افزود: تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري مناطق زلزله زده 6 هزار ميليارد ريال است.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي يك هزار واحد توليدي با 30 هزار نفر اشتغالزايي است.
استان كرمانشاه با بيش از 25 درصد نرخ بيكاري در پاييز امسال بيشترين نرخ بيكاري كشور را به خود اختصاص داده است.
8066/7460

سرخط اخبار استان‌ها