۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۱۰
کد خبر: 82852769
T T
۰ نفر

سرما در انگليس آب هزاران واحد مسكوني را قطع كرد

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۱۰
کد خبر: 82852769
سرما در انگليس آب هزاران واحد مسكوني را قطع كرد

لندن - ايرنا - منابع انگليسي روز دوشنبه گزارش دادند كه در پي شرايط بد آب و هوايي و كاهش شديد دماي هوا در هفته گذشته، شبكه آب‌رساني اين كشور دچار مشكل شده و بدين ترتيب آب بسياري از ساختمان‌ها و واحدهاي مسكوني در سراسر انگليس به مناطق جنوبي از ديروز قطع ‌شده است.

به گزارش ايرنا، شركت‌هاي آب‌رساني انگليس مي گويند، سرماي هوا در هفته گذشته كه موجب بروز مشكلات جدي در شبكه حمل‌ونقل و تعطيلي صدها مدرسه شد، شبكه آب‌رساني را دچار مشكل كرده و لوله آب بسياري از مناطق تركيده است.
اين شركت‌ها با اشاره به تداوم مشكلات آب‌رساني تا تعمير خطوط لوله از مردم خواسته‌اند در مصرف آب صرفه‌جويي كنند.
بر اساس آخرين گزارش‌هاي منتشرشده بيش از 10 هزار واحد مسكوني در لندن و 13 هزار واحد مسكوني در منطقه كنت واقع در جنوب شرق انگليس با مشكل قطعي آب روبه رو هستند.
همچنين بخش‌هاي مركزي، جنوب غربي و شمال اسكاتلند نيز با قطع و وصل آب‌رساني مواجه هستند و شركت‌هاي آب‌رساني، نياز مردم را از طريق بطري تأمين مي‌كنند.
روز گذشته (يكشنبه) كه پس از يك هفته بارش دائم برف در سراسر انگليس دماي هوا افزايش يافت، اكثر لوله‌كشي‌هاي فرسوده در اين كشور تركيده و آب‌رساني 20 هزار واحد مسكوني در لندن با مشكل مواجه شد. به دنبال اين حادثه شمار زيادي از مدارس پايتخت و ديگر شهرهاي انگليس امروز تعطيل بودند.
صادق خان شهردار لندن از تداوم قطعي آب‌رساني در اين شهر ابراز ناخرسندي كرده و اظهار داشت كه از شركت اصلي آب‌رساني لندن موسوم به «تمز واتر» خواسته تا هرچه سريع‌تر مشكل به وجود آمده را برطرف سازد.
برخي از شهروندان انگليسي با انتشار پيام‌هايي در فضاي مجازي از قطعي آب‌رساني طي 48 ساعته گذشته خبر مي‌دهند و نسبت به عملكرد ضعيف دولت گلايه‌مند هستند.
كيم يك شهروند شمال لندن در پيامي در توييتر نوشت: هنوز آب نداريم و «تمز واتر» مثل كشورهاي جهان سوم بطري آب مي‌دهد. واقعاً شرم‌آور است.
در همين حال ريچل فلچر رئيس سازمان «آفوات» (نهاد نظارت بر عملكرد و استاندارد شركت‌هاي آب‌رساني انگليس) اظهار داشت كه به‌طور مرتب نسبت به برنامه‌ريزي و چاره‌انديشي براي مواجهه با شرايط بد آب و هوايي هشدار داده اما موردتوجه قرار نگرفته است.
كاهش شديد دماي هوا و بارش برف از دوشنبه تا جمعه گذشته در بيشتر مناطق انگليس شبكه حمل‌ونقل را مختل كرده و موجب تعطيلي صدها مدرسه و دفاتر اداري شد. تعداد زيادي از شركت‌هاي ريلي خدمات خود را متوقف كرده و اكثر فرودگاه‌هاي سراسر انگليس نيز از تأخيرهاي طولاني و يا لغو پروازها خبر دادند.
اداره ملي برق و گاز انگليس موسوم به «نشنال گريد» در بيانيه اي با اشاره به افزايش بي‌سابقه مصرف گاز نسبت به كاهش ذخاير گازي در اين كشور هشدار داده و ارتش انگليس براي كمك‌رساني و نجات رانندگاني كه به دليل بارش سنگين برف در خيابان سرگردان فعال‌شده بود.
سازمان هواشناسي هفته گذشته چندين هشدار قرمز براي بخش‌هايي از مناطق شمالي انگليس اعلام كرد و اسكاي نيوز از جان باختن 9 نفربر اثر سرماي شديد هوا گزارش داد؛ هرچند پليس اين گزارش را تائيد نكرده است.
اروپام ** هـ ن *شبس*1613*

سرخط اخبار جهان