۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۷
کد خبر: 82839679
T T
۰ نفر
فرد مهاجم به پزشك و پرستار بیمارستان فارابی اصفهان بازداشت شد

اصفهان- ایرنا- دانشگاه علوم پزشكی اصفهان از پیگیری موضوع حمله فیزیكی و ضرب و شتم پزشك و پرستار و تخریب اموال عمومی توسط همراهان یك متوفی در بیمارستان فارابی اصفهان و بازداشت فرد مهاجم خبر داد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشكی اصفهان روز چهارشنبه به نقل از سرپرست مدیریت روابط عمومی این دانشگاه اعلام كرد: همراهان بیمار 65 ساله ای كه در بخش روانپزشكی بیمارستان فارابی بستری بود و به دلیل آمبولی ریه فوت كرد دیروز سه شنبه با حمله به كادر درمانی و تجهیزات بیمارستان، با ضرب و شتم پزشك و پرستار، پزشك را مجروح و بیش از یك میلیارد ریال خسارت به بیمارستان فارابی اصفهان وارد كرده ‌اند.
كیانوش جهانپور گفت: با توجه به اهمیت موضوع امنیت جانی و روانی كادر درمانی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان از همان ساعت های اولیه حادثه، دستور لازم برای پیگیری قضایی جهت شناسایی فرد یا افراد خاطی و برخورد قانونی با آنها را صادر كرد.
وی با اشاره به اینكه رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان موضوع را از طریق دادستان اصفهان پیگیری كرده است، افزود: در این واقعه، تهاجم فیزیكی و گفتاری به كاركنان بهداشت و درمان، وارد كردن خسارت به اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت در فضای بیمارستان تنها به جمع محدودی از كاركنان و بیماران بیمارستان فارابی اصفهان وارد نشده است و در صورت عدم برخورد مناسب، می تواند احساس ناامنی و بی پناهی را در بین كاركنان بهداشت و درمان ایجاد كند و این امر، خدمت رسانی به بیماران را دچار اختلال خواهد كرد.
جهانپور گفت: در این خصوص دادستان اصفهان نیز تاكید كرده كه موضوع را پیگیری و اقدام مناسب قضایی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینكه پیگیری پرونده قضایی این مورد از سوی امور حقوقی دانشگاه با قاطعیت در حال انجام است، تصریح كرد: با پیگیری های انجام شده ضارب پزشك بیمارستان فارابی اصفهان شناسایی و بازداشت شده است.
مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی در شرق كلانشهر اصفهان بطور شبانه روز در زمینه های جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، روانپزشكی، رادیولوژی، آزمایشگاه و اورژانس خدمات پزشكی و درمانی ارائه می كند.
ت/3011 / 2093

سرخط اخبار استان‌ها