۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82825114
T T
۰ نفر

ایجاد 25 هزار شغل خانگی در كشور

۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82825114
ایجاد 25 هزار شغل خانگی در كشور

شهركرد- ایرنا- دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: طی سال جاری 25 هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی در كشور ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، مهناز امامدادی روز پنجشنبه در نشستی با مسئولان حوزه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری افزود: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی از مهر امسال به صورت آزمایشی در هشت استان كشور در حال اجراست و انتظار می رود تا پایان فروردین ماه سال 97 به طور كامل اجرایی شود.
وی ادامه داد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت های هر استان، آموزش و توانمندسازی و تجاری سازی و اتصال به بازار، اجرایی می شود.
امامدادی، بازارشناسی را از مهمترین مراحل اجرای این طرح اعلام كرد و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مربوطه می كوشیم تا هم در داخل و هم خارج كشور بازار فروش خوبی برای محصولات تولیدی در 350 رسته مشاغل خانگی كشور ایجاد كنیم.
دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعی، تعیین پشتیبان را از شروط اجرای درست این طرح دانست و تصریح كرد: فعالیت های پشتیبانی اهمیت بسزایی در اجرای طرح دارد و باید متولیان به این موضوع توجه داشته باشند.
امامدادی با تاكید بر كاهش وابستگی به تسهیلات بانكی در اجرای این طرح افزود: در سال های گذشته بیش از حد به تسهیلات بانكی وابسته شده ایم و این افت بزرگی برای رونق اشتغال به شمار می رود و باید در مقابل سعی شود توانمندی افراد را افزایش دهیم.
وی در ادامه از اختصاص 10 درصد تسهیلات حوزه اشتغال به مشاغل روستایی و خانگی خبر داد و گفت: برای سال آینده هم پیش بینی می شود 10 درصد تسهیلات به این حوزه اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا در این نشست كه معاون جهاد دانشگاهی كشور و جمعی از كارشناسان حوزه اشتغال حضور داشتند به بررسی مشكلات، فرصت ها و آسیب های طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پرداختند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021

سرخط اخبار استان‌ها