۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82819114
T T
۰ نفر
جريمه شكارچي متخلف به 5 سال حبس تعزيري و مصادره اسلحه و مهمات

ياسوج- ايرنا- مديركل حفاظت محيط زيست كهگيلويه و بويراحمد گفت: متخلفي كه به قصد شكار وارد منطقه حفاظت شده خائيز در اين استان شده بود به مصادره اسلحه و مهمات و نيز 5 سال حبس تعزيري محكوم شد.

سيد اسدالله هاشمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: رأي اين متخلف با سابقه شكار در كمتر از يك سال با همكاري دستگاه قضا صادر شد.
وي افزود: در اوايل سال جاري مأموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان كهگيلويه هنگام دوربين كشي و كنترل منطقه متوجه حضور متخلفي شده كه با تجهيزات كامل به قصد شكار وارد منطقه حفاظت شده خائيز شده بود.
مديركل حفاظت محيط زيست كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: مأموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان كهگيلويه موفق به دستگيري وي شدند.
وي عنوان كرد: متخلف به همراه آلات مكشوفه ازجمله يك قبضه سلاح جنگي سبك خودكار غير مجاز از نوع سمينف، 9 عدد تير جنگي و با داشتن سابقه قبلي شكار به مراجع قضايي شهرستان بهبهان معرفي شد.
وي با اشاره به همكاري مراجع قضايي شهرستان بهبهان، تصريح كرد: اين متخلف به 5 سال حبس تعزيري محكوم و حكم به ضبط سلاح و مهمات به نفع وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صادر مي‌شود.
بيش از 11 درصد مساحت كهگيلويه وبويراحمد را مناطق حفاظت شده و پارك ملي تشكيل داده كه مهمترين زيستگاه در حوزه جنوب غرب كشور محسوب مي‌شود.
پوشش غالب مناطق حفاظت شده اين استان جنگل هاي بلوط است.
كهگيلويه و بويراحمد هفت منطقه حفاظت شده شامل دنا، دناي شرقي، خائيز سرخ، خامي، ديل، سولك و سيوك دارد كه از غني‌ترين مناطق زيستي از لحاظ تنوع گياهي و جانوري در كشور است.
اين استان افزون بر 312 هزار هكتار پارك ملي و منطقه حفاظت‌ شده دارد.
خبرنگار: فهيمه قهرماني**انتشاردهنده: موسوي
9868/6110

سرخط اخبار استان‌ها