۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۲۷
کد خبر: 82817622
T T
۰ نفر
آغاز بهره برداری 6 طرح آبرسانی روستایی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: همزمان با دهه مبارك فجر بهره برداری از 6 طرح آبرسانی روستایی با اعتبار 131 میلیارد و 500 میلیون ریال در این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاسیسات و مخزن 2 هزار مترمكعبی ذخیره آب زیارت و لاور شهرستان دشتی با 32 میلیارد اعتبار از جمله طرح های افتتاحی است كه آب هشت روستا با جمعیت سه هزار و 982 نفر را تامین می كند.
وی اضافه كرد: تاسیسات و مخازن بتنی مجتمع آبرسانی بادوله دشتی با 33 میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح آماده بهره برداری است كه 10 روستا با جمعیت 6 هزار و 784 نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند.
نصوری، با اشاره به افتتاح شبكه آبرسانی روستای محمد صالحی اظهار داشت: این روستا 409 خانوار با یكهزار و 515 نفر جمعیت دارد و برای احداث شبكه آبرسانی آن كه از سال گذشته آغاز شد 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: شبكه توزیع آب روستای محمد صالحی 19 كیلومتر است كه آب موردنیاز آن ازخط كوثر تامین شده است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: طرح آبرسانی روستای محمدصالحی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شد و اكنون آماده بهره برداری است.
نصوری بیان كرد: خط انتقال آب از مخزن 2 كوثر تا انشعاب سه راهی عامری شهرستان دیلم از دیگر طرح های افتتاحی در دهه فجر است.
وی اظهار داشت: 36 روستا و 2 شهر با 36 هزار و 652 نفر جمعیت زیر پوشش این خط انتقال قرار دارند.
نصوری ادامه داد: این طرح به طول سه كیلومتر با 28 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری احداث شده است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار داشت: شبكه آبرسانی به روستای باغك شمالی تنگستان نیز دیگر طرح افتتاحی این شركت در دهه فجر است.
نصوری ادامه داد: با افتتاح این شبكه 149 خانوار با 506 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
وی یادآور شد: این طرح شامل منبع تامین آب روستای باغك شمالی و شبكه توزیع به طول هفت كیلومتر است.
وی اظهار داشت: همچنین آبرسانی به روستای باغك جنوبی نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است كه 362 خانوار با یكهزار و 173 نفر زیر پوشش این شبكه قرار دارند.
نصوری افزود: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 15 میلیارد و 500 ریال از سال گذشته آغاز شد و طول شبكه توزیع آن 25.3 كیلومتر است.
وی افزود: شماره قابل توجهی از طرح های شركت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز عملیات اجرایی آنها در دشت اجراست و تا هفته دولت سال آینده آماده افتتاح می شود.
نصوری با اشاره به بحران كم آبی ادامه داد: از روستائیان انتظار می رود با توجه به كاهش بارش و پایین رفتن سفره های آب زیرزمینی در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها