نوروز 97 شاهد افزایش گردشگران به جزیره هستیم/هزینه سفر به كیش باید كاهش یابد

كیش - ایرنا - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش عنوان كرد: تعطیلات نوروز 97 بدون تردید شاهد حضور گردشگران زیادی در این جزیره خواهیم بود و در واقع آزمون بزرگی پیش روی مسوولان كیش قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم انصاری لاری دوشنبه شب در شورای اداری جزیره كیش با بیان اینكه دستور كار این جلسه بررسی مسایل و برنامه های ایام نوروز و گزارش كمیته های مختلف ستاد نوروزی است افزود: ایام نوروز 97 آزمون بزرگی را پیش رو داریم هر چند دهه فجر هم شاهد حضور گردشگران زیادی خواهیم بود كه باید تدابیر خدماتی لازم اندیشیده شود.
وی گفت: با توجه به اینكه سال گذشته 220 هزار نفر مسافر نوروزی داشتیم پیش بینی می شود نوروز پیش رو تعداد گردشگران بیشتری به كیش بیایند.
وی تعیین افزایش عوارص خروج از كشور، گران شدن نرخ دلار و كم شدن پروازها بخصوص به كشور امارات كه مقصد عمده ای برای نوروز برخی از ایرانیان است موجب می شود تا در تعطیلات نوروز 97 حداقل 300 هزار نفر را در جزیره پذیرا باشیم.
وی تاكید كرد: باتوجه به محدودیت هایی كه در جزیره هست امكان پذیرایی از این تعداد مسافر جز با دقت و مراقبت، همكاری و همدلی و پیش بینی لازم برای مواقع بحرانی امكان پذیر نیست.
وی ادامه داد: حضور حدود 300 هزار نفر در جزیره اتفاق بزرگی است كه اگر حضور این تعداد گردشگر همراه با یك اتفاق غیر مترقبه مثل سیل ، طوفان و رگبار و امثال آن مواجه شود، كار خدمات رسانی و پذیرایی دشوارتر خواهد شد و همه این موارد را با توجه به تجربه گذشته مد نظر قرار دهیم.
وی تصریح كرد: امسال باید به نسبت سال های گذشته متفاوت تر و جذابتر جزیره را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده كنیم.

**مدیران جزیره كیش باید در تراز كشوری بدرخشند
انصاری لاری افزود: جزیره كیش به عنوان یك نگین درخشنده بویژه در حوزه گردشگری در كشور شناخته می شود و مشخصات ویژه ای این جزیره دارد كه دیگر نقاط كشور از ،ن برخوردار نیست .
وی اظهار كرد: در اجتماع اخیر (دیماه 96) پنج جانبه وزرای خارجه كشورهای ایران عراق ، عمان ، تركیه و قطر در جزیره كیش همه این افراد از دیدن ویژگیهای این جزیره متعجب شده بودند.
وی گفت: همه مشخصات جزیره كیش باید همانند نگین بدرخشد و مدیران و دست اندركاران جزیره كیش نیز مانند نگین باید در كشور بدرخشند و در برنامه های پیش رو به تخصص، تجربه، توانایی، كارایی و كارگشایی همه مدیران احتیاج مبرم داریم.
وی از مدیران جزیره خواست برای رسیدن به اهداف مورد نظر جزیره، یك بار خود و مسوولیت تحت امر خود و همكاران و شیوه های كاری در خدمت رسانی را بازبینی كنند .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش گفت: ما در جزیره كیش باید در هر زمینه ای راحت تر، بهتر ، دقیق تر و صحیحتر خدمت رسانی كنیم و نباید اینجا به نسبت سرزمین اصلی یك گیر و گرفتاری هایی در زمینه مسایل اجرایی و مسایل كاری در راستای خدمات رسانی به مردم بویژه فعالان اقتصادی وجود داشته باشد كه به نسبت سرزمین اصلی سخت گیرانه تر باشد.
وی تاكید كرد: برخی رفتارهای موجود در سیستم قابل قبول نیست و همه موظف هستیم كه نگاه كنیم ببینیم روش های مورد عمل ما چگونه است و قوانین و شیوه مورد عمل در زمین اصلی مقایسه كنیم و هر جا سختگیری بیشتری است توقف كرده و اصلاح كنیم.
انصاری لاری اظهار كرد: این نوع رفتارهای اداری نامناسب یا ریشه در مصوبات دولت دارد و یا در آیین نامه هایی كه به ما ابلاغ كرده اند و یا ریشه در روشهایی دارد كه خود ما به آن عادت كردیم.
وی با بیان اینكه باید جذابیت و نو بودن جزیره كیش حفظ شود افزود: همه این تحولات در گرو كار و فكر كردن و برنامه ریزی و نگاه مدیران جزیره بر می گردد.

***هزینه سفر به جزیره باید كاهش یابد
وی تاكید كرد: بنای ما بر این بوده كه هزینه سفر به جزیره كاهش یابد و همه هزینه های سفر به جزیره كیش باید بین 25 تا 30 درصد كاهش یابد.
انصاری لاری گفت: امروز در كنار برخی موانع ، گرانی یكی از عوامل بازدارنده سفر به جزیره كیش شده است .
وی تصریح كرد: كدام جامعه وقتی كه در حال ركود است خدمات خود را گران می كند، بلكه باید وجوه تشویقی را تقویت كند تا از ركود خارج شود، این در حالی است كه در زمان تمدید اجاره ها در جزیره مبالغ تا 20 درصد گران می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش اظهار كرد: وقتی به عنوان مالك غرفه اجاره نامه را گرانتر می كنیم به این معناست كسی كه در غرفه ما كار می كند، او هم باید كالاها را گرانتر كند كه این خود موجب ركود می شود و در چنین شرایطی چطور می توان از گردشگر انتظار خرید داشت .
انصاری لاری به همه صنوف و فعالان اقتصادی نوید داد كه در صورت اصلاح این نگاهها، رونق اقتصادی رخ خواهد داد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد همه سود می كنند و من متضمن هركسی می شوم كه وقتی این تصمیم اجرایی شد ضرر كند.
وی تاكید كرد: آژانسهای هواپیمایی هم باید اعلام كنیم حق افزایش قیمت بلیط را به دلیل افزایش تقاضا ندارند.
6993
تنظیم و انتشار: اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها