توقیف 22 دستگاه خودروی قاچاقچیان بین المللی/كشف هشت تن مواد مخدر

كرمان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب كرمان از دستگیری و انهدام چندین باند كلان حمل مسلحانه مواد مخدر و توقیف 22 دستگاه خودرو و كشف هشت تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان اصلی و بین المللی خبر داد.

به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان كرمان، دادخدا سالاری شامگاه دوشنبه افزود: با اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و قضائی به عمل آمده در زمینه شناسایی شبكه های كلان و بین المللی قاچاق مواد مخدر سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان و با دستورات قضائی صادره در ماه گذشته چندین باند كلان مهم و گاها بین المللی قاچاق مواد مخدر را شناسایی كرده و طی چندین مورد درگیری مسلحانه منهدم كردند.
وی بیان كرد: با توجه به دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و ولایت نسبت به تهدیدات و آسیب‌های جدی ناشی از توزیع مواد مخدر و نیز تاكید معظم له بر مبارزه با اقتصاد مواد مخدر و توقیف تمامی اموال و دارایی قاچاقچیان از ابتدای سال جاری تاكنون تعداد 60 حساب بانكی مورد استفاده باند‌های قاچاق مواد مخدر شناسایی شده است.
وی ادامه داد: عمده صاحبان این حساب‌ها كه در خارج استان ساكن و غیر بومی بوده‌اند شناسایی و با احكام قضائی مبلغ 110 میلیارد ریال وجوه نقدی حاصل از معاملات مواد مخدر از آنان به همراه تعداد 27 باب منزل مسكونی، باغ، ویلا و زمین كشاورزی نیز از قاچاقچیان اصلی مواد مخدر توقیف شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كرمان تصریح كرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان كرمان و مجاورت آن با پنج استان كشور و قرار داشتن استان در محل عبور مواد مخدر حدود 60 درصد مواد مخدری كه از مرز‌های شرقی كشور وارد می‌شود از استان كرمان عبور كرده و تقریبا تمامی باند‌های كلان مواد مخدر غیر بومی استان كرمان و به صورت عبوری بوده است.
سالاری افزود: در مجموع عملیات‌های انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات هشت تن انواع مواد مخدر شامل تریاك، مرفین، هروئین، حشیش و همچنین انواع سلاح و مهمات جنگی از باند‌های مواد مخدر كشف و 21 نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر شده اند و همچنین 22 دستگاه خودرو از قاچاقچیان كشف و توقیف و رسیدگی به اتهام انان در مجموعه قضائی استان به صورت ویژه در حال انجام است.
وی در پایان اعلام كرد: با توجه به اشرافیت خوب اطلاعاتی و تلاش های ماموران اطلاعاتی و انتظامی و نظامی و متولیان امنیت و نظم، امنیت مطلوب و پایداری بر استان كرمان حاكم و دغدغه جدی امنیتی در هیچ زمینه‌ای وجود نداشته و با متخلفین امنیت به صورت جدی برخورد مقتضی و قانونی صورت خواهد گرفت و این امنیت پایدار خواهد بود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی **انتشار: بهنام احمدی
7440/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها