۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82806815
T T
۰ نفر
نگرانی رییس دادگستری گلستان از صدور بی حساب مجوز سلاح شكاری

گرگان - ایرنا- رییس دادگستری كل گلستان با ابراز نگرانی از صدور بی حساب مجوز سلاح شكاری در استان، بر ضرورت بازنگری در قواعد صدور این مجوزها تاكید كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا هادی هاشمیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان با موضوع افزایش مجوزهای سلاح شكاری در استان، اظهار كرد: بازنگری در قواعد و چارچوب های صدور مجوز برای حمل، نگهداری و استفاده سلاح شكاری ضروری است.
وی با بیان اینكه دادگستری گلستان در زمینه صدور آرای جایگزین حبس در كشور پیشتاز است، گفت: اما در برخورد قانونی با افرادی كه با استفاده از سلاح شكاری اعم از دارای مجوز یا بدون مجوز اقدام به ضرب و جرح و قتل می كنند، اغماضی در كار نیست.
هاشمیان؛ اجرایی شدن قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد را هم یادآور شد و افزود: قانون برای حمل غیرمجاز هرگونه سلاح سرد و گرم 6 ماه حبس بدون جایگزین درنظر گرفته است.

**
همچنین براساس اعلام دادگستری به ایرنا ،معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان گفت: با راه اندازی شبكه فیبر نوری در 10 منطقه استان سرعت پاسخگویی به مراجعین محاكم بیشتر می شود.
حجت الاسلام سید محسن رسولی اظهار كرد: فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن در دادگستری های استان الكترونیكی می شود كه اتصال به شبكه فیبرنوری سرعت این فرآیند و پاسخگویی به مردم را افزایش می دهد و از معطلی مراجعان در محاكم به علت قطع و وصل شدن شبكه جلوگیری می كند.
وی افزود: محاكم تجدید نظر در گنبدكاووس ، مینودشت ، كلاله ، آزادشهر ، كردكوی ، بندرگز ، بندرتركمن ، آق قلا و گمیشان به شبكه فیبر نوری متصل شده اند.
به گفته رسولی؛ رامیان ، خان ببین ، علی آبادكتول ، دادگاه انقلاب گنبدكاووس ، مراوه تپه ، گالیكش و ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب گرگان هم تا پایان امسال به شبكه فیبرنوری متصل می شوند.
وی از حذف ثبت دستی پرونده در شورای حل اختلاف شهرهای آق قلا ، مینودشت ، گالیكش و كردكوی هم خبر داد و گفت: از این پس ثبت و فرآیند رسیدگی پرونده در شعب این شوراها سیستمی انجام می شود.
رسولی با بیان اینكه پیش از این در گرگان و گنبدكاووس سیستم ثبت الكترونیكی راه اندازی شده است، افزود: سیستم ثبت الكترونیك پرونده های قضایی ( cms)شوراهای حل اختلاف دیگر شهرهای استان نیز به تدریج در حال انجام است.
سیستم ثبت الكترونیك پرونده ها ( cms) امكان نظارت مسئولان قضایی استانی و كشوری بر پرونده ها را ممكن كرده و از بلاتكلیف ماندن پرونده ها درمحاكم جلوگیری می كند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها