۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82800684
T T
۰ نفر
آب شرب 17روستاي تيران و كرون بوسيله تانكر تامين مي شود

اصفهان - ايرنا - فرماندار شهرستان تيران و كرون گفت: 17روستاي اين شهرستان به شبكه آبرساني سراسري متصل نيستند و با تانكر به آنها آبرساني مي شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا، ' علي رحماني ' در مراسم تكريم و معارفه مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان تيران و كرون افزود: آب شرب اين روستاها بوسيله آب چاه و يا تانكر سيار تامين مي شود كه اين موضوع سلامت آب آشاميدني اين روستاها را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي بيان كرد: احداث مخزن ذخيره آب روستايي براي مواقع بحران و اصلاح و تعمير شبكه آبرساني در روستاها به منظور جلوگيري از اتلاف منابع آبي از جمله نيازهاي حوزه آب رساني روستاهاي تيران و كرون است كه از منابع دهياري ها و اعتبارات تملك دارايي براي تسريع در اجراي اين پروژه ها استفاده شده است.
فرماندار شهرستان تيران و كرون اضافه كرد: شركت آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان در خصوص اعتبار بخشي به اجراي اين پروژه ها سهم اعتبارات شهرستان تيران و كرون را افزايش دهد تا در موقع بحران آب اين شهرستان با معضل روبرو نشود.
وي سرانه روزانه مصرف آب شرب روستايي هر خانوار در شهرستان تيران و كرون را 140 ليتر اعلام كرد و افزود: استفاده از آب شرب در مصارف دامداري و كشاورزي برخي از مشتركين تهديدي عليه منابع آب شرب است كه براي كنترل ميزان مصرف آب مشتركين لازم است كه دهياري ها نيز همكاري كنند.
رحماني اضافه كرد: با تكميل پروژه آبرساني 41 روستا مشكل آب شرب تمامي روستاهاي شهرستان تيران و كرون برطرف خواهد شد.
در اين مراسم از زحمات ' سعيد عابديني ' تقدير و ' محمد اونيك آزه ' به عنوان مدير جديد آب و فاضلاب روستايي شهرستان تيران و كرون معرفي شد.
38 روستاي شهرستان تيران و كرون با جمعيتي افزون بر 36 هزار نفر در قالب بيش از 11 هزار خانوار تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان قرار دارند.
طرح احداث 2 مخزن بتوني 2 هزار و 500 متر مكعب و يك هزار و 500 متر مكعب با هدف آبرساني به 41 روستاي شهرستان تيران و كرون و 2 روستاي مجاور محور اصفهان به داران از سال 84 آغاز شد.
جمعيت تحت مطالعه و خدمات رساني در ابتداي طرح 53 هزار و 827 نفر و در افق 1410 اين طرح به 80 هزار و 175 نفر آبرساني مي شود.
سال گذشته بيش از 18 ميليارد به اصلاح و اجراي پروژه هاي آب رساني روستايي شهرستان تيران و كرون از محل اعتبارات تملك و دارايي تخصيص يافت كه بيش از 40 درصد آن محقق شد.
شهرستان تيران وكرون با 71 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 2093 ** خبرنگار: اكبر مهدي زاده ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها