۴ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82775068
T T
۰ نفر
رئيس دادگستري ديلم: اعتيادبه موادمخدر از علل مهم دعاوي خانوادگي است

گناوه-ايرنا- رئيس دادگستري و شوراي پيشگيري از وقوع جرم دادگستري ديلم استان بوشهر گفت: اعتياد به موادمخدر بيشترين عامل در وقوع جرايم و دعاوي خانوادگي درجامعه كنوني است.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي دادگستري ديلم روز دوشنبه به نقل از محمدرضا بازهوايي در جلسه شوراي پيشگيري از وقوع جرم دادگستري بادستوركار شناسايي، بررسي و راهكارهاي عملي در پيشگيري از موادمخدر افزود: آگاه سازي وگسترش اقدام هاي فرهنگي و آموزش هاي همگاني نقشي مهم در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي جامعه از جمله دربرابر مواد مخدر ايفا مي كند.
وي با بيان اينكه فرد معتاد علاوه بر خود و خانواده، جامعه را نيز درگير مي كند، گفت: مواد مخدر، معضل اجتماعي و بلاي خانمانسوز است كه رهايي از آن به سادگي ميسر نبوده و نياز به آسيب شناسي اجتماعي دارد.
محمد مهدي محسني معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ديلم نيز آگاه سازي خانواده ها، ارتباط والدين با فرزندان و نظارت بر آنان، ايجاد فرصت هاي شغلي و تقويت نظام آموزشي را از راهكارهاي اساسي در پيشگيري از ابتلاي افراد به مواد مخدر عنوان كرد.
غلامعلي آقاجري رئيس بهزيستي ديلم رويكرد دولت را اجتماع محور و مبتني بر مشاركت اجتماعي - مدني دانست و گفت: تشكل هاي مردم نهاد نقش بسزايي در پيشگيري از ابتلاي افراد به مواد مخدر دارد.
وي اضافه كرد: حس مسئوليت و جامعه پذيري بايستي از مهدكودك و پيش دبستاني شروع شود تا افراد با توانمندي بالا تربيت شوند بطوريكه در صورت برخورد با پديده اعتياد به موادمخدر، توانايي محافظت از خود را داشته باشند.
شهرستان ديلم در منتهي اليه شمالي استان بوشهر قراردارد.
6164/7215/6043**
خبرنگار: محسن صادقي آزاد** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها