تولید فراورده های دامی در شهرستان ابركوه 10درصد افزایش یافت

یزد - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی ابركوه گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با تلاش دامداران شهرستان، تولید سالانه فراورده های دامی با 10 درصد افزایش نسبت به سال 1395، به 90 هزار و 400 تن در سال جاری رسیده است.

مهدی غیب الهی روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ابركوه افزود: اصلاح نژاد دام سبك و سنگین ، آموزش بهره برداران ، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم گذار ، تولید مرغ سایز، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی از جمله دلیل افزایش تولید است.
وی افزود: در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی محصولات دامی شامل تولید سالانه هفت هزار و 200 تن گوشت مرغ ، یكهزار و 530 تن گوشت قرمز ، 17هزار و 560 تن شیر، 12 تن عسل و یكهزار و 950 تن تخم مرغ است.
این مسئول ادامه داد: این میزان محصول با فعالیت هفت هزار و 500 خانوار كشاورز و دامدار در 75 واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره یك میلیون و 100 هزار قطعه جوجه ریزی ، پرورش 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری و چهار هزار و 200 كلنی زنبور عسل تولید شد.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد كشاورزی ابركوه با بیان اینكه 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در این منطقه فعال است، تصریح كرد: این مراكز بستر مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات دامی است .
ابركوه با 120هزار راس دام سبك و سنگین یكی از مناطق فعال در تولید محصول دامی استان یزد است كه امسال 107هزار راس آن علیه بیماری های مختلف ایمن سازی شدند.
غیب الهی در ادامه تاكید كرد: با وجود تداوم 2دهه خشكسالی، كاهش بارندگی و افت سطح منابع آبی ، این شهرستان رتبه دوم تولید محصول دامی ، رتبه نخست تولید محصول زراعی و باغی استان یزد را به خود اختصاص داده است .
سالانه 190هزار تن محصول باغی و زراعی از 15 هزار هكتار اراضی كشاورزی برداشت می شود و ابركوه یكی از شهرستان های عمده این بخش در استان یزد است.
مركز شهرستان 51 هزار نفری ابركوه در140كیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: كارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشكورجیری

سرخط اخبار استان‌ها