۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۲
کد خبر: 85144589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت عسل در استان یزد آغاز شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۲
کد خبر: 85144589
برداشت عسل در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برداشت عسل طبیعی از ۸۷۶ هزار کلنی در مناطق مختلف استان آغاز شده و ۲ ماه ادامه دارد.

مهدی غیب الهی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفت، مهریز و ابرکوه نسبت به سایر شهرستان‌های استان جزو مناطق اصلی برداشت عسل طبیعی استان است و هم‌اکنون حدود ۶۰۰ کشاورز به صورت فعال در برداشت آن فعالیت دارند.

وی به شرایط بهتر آب و هوایی امسال نسبت به سال گذشته به خصوص به دلیل بارندگی‌های امسال اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع ۴۴۰ تن عسل توسط زنبورداران برداشت شود که بخشی مصرف داخلی و بخش زیادی نیز به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

برداشت عسل در استان یزد آغاز شد

این مسئول بیان کرد: توسعه زنبورداری با ارائه خدمات ترویجی و همکاری در ایجاد زیرساخت لازم و سایر مساعدت‌ها بر حسب نیاز جزو اهداف و برنامه مهم جهاد کشاورزی استان است که سالانه در شهر یزد و سایر مناطق پیگیری و اقدام به عمل می‌آید.

غیب‌ الهی بیان کرد: مناطق ییلاقی و روستاها در اکثر شهرهای استان محل‌های مناسبی برای پرورش زنبور و تولید عسل طبیعی است که دولت از فعالان این بخش حمایت دارد و گسترش آن موجب تامین عسل مورد نیاز مردم و کسب درآمد برای زنبورداران است .

عسل تولیدی استان یزد به علت رطوبت پایین و وجود گونه‌های مرتعی خاص از مرغوب‌ترین عسل‌های کشور است.

سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در استان تولید می‌شود.

سطح کل اراضی زیر کشت استان یزد ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد نیز گلخانه‌ها تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha