۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82766115
T T
۰ نفر

ادامه آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82766115
ادامه آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

تهران- ایرنا- مدیر كل پیش بینی هواشناسی كشور گفت: با سكون نسبی هوا و افزایش آلاینده های جوی و تداوم حاكمیت شرایط ناسالم، آلودگی هوا در تهران تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد یافت.

احد وظیفه روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هم اكنون آلودگی هوا برای گروه های حساس، ناسالم است و به تدریج با افزایش آلاینده های هوا در تهران، برای همه مردم، ناسالم خواهد بود.
وی گفت: امروز، شاخص آلودگی تهران به عدد 143رسیده و پیش بینی می شود با انباشت آلاینده ها، شاخص آلودگی به 130 نیز كاهش یابد.
وی با بیان این كه از روز پنجشنبه به تدریج از میزان آلودگی هوا در تهران كاسته خواهد شد، گفت: با وزش باد در روز پنجشنبه، جمعه و شنبه و بارندگی ضعیفی كه پنجشنبه در تهران خواهیم داشت، هوا به تدریج سالم می شود.
وی اظهار داشت: هم اكنون شهرهای تبریز، ارومیه، تهران، اراك و اصفهان آلودگی بالایی دارند و با ورود یك سامانه بارشی از شمال غرب كشور در چند روز آینده، بارش باران در استان های آذربایجان شرقی و غربی، كردستان به تدریج زاگرس مركزی، آغاز می شوند كه در ارتفاعات این مناطق، بارش ها به صورت برف خواهد بود.
به گزارش ایرنا، شاخص كیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه كیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامتی افراد است كه به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاك (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناك (ارغوانی) تعیین شده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام** 1108 *2022* 6075
خبرنگار:ایرج منصوری** انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد