۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 82760054
T T
۰ نفر
نماينده شادگان: بيكاري و كم آبي 2 چالش اصلي خوزستان

اهواز - ايرنا - نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي بالا بودن نرخ بيكاري و كم آبي را 2 چالش اصلي خوزستان عنوان كرد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مجيد ناصري نژاد روز دوشنبه در آيين بهره برداري فولاد شادگان با حضور معاون اول رييس جمهوري، گفت: با وجود كم آبي و خشكسالي‌هاي پياپي هنوز موضوع انتقال آب از سرشاخه هاي استان به فلات مركزي مطرح است كه اين مساله جاي تاسف و تامل دارد.
وي با اشاره به اين كه چالش كم آبي و خشكسالي سبب خشك شدن نخلستانهاي خوزستان و شادگان و تالاب اين شهرستان شده ، افزود: زماني نه چندان دور خوزستان سرزمين نخل و آفتاب لقب داده شده بود ولي هم اكنون خبري از نخل نيست و استان خوزستان تنها به سرزمين آفتاب تبديل شده است.
نماينده مردم شادگان با بيان اين كه شرايط سخت اقتصادي، طبيعي و خشكسالي و كم آبي سبب مهاجرت تدريجي مردم شده اظهار كرد: در 6 سال اخير حدود 20 هزار نفر از مردم شادگان به ديگر نقاط كشور مهاجرت كرده اند كه زنگ خطري براي حيات خوزستان محسوب مي‌شود.
ناصري نژاد با ادعاي اين كه نرخ بيكاري در منطقه شادگان بيش از 59 درصد است ، خواستار توجه جدي دولت و شخص اول رييس جمهور، به مشكلات خوزستان و برنامه ريزي براي حل اين مشكلات شد.

** توقع خوزستاني‌ها براي داشتن چند وزير در كابينه دوازدهم
ناصري نژاد در اين آيين با بيان اينكه خوزستاني ها با وجود همه مشكلات به روحاني راي دادند گفت: توقع ما خوزستاني ها اين بود كه چند وزير در كابينه دوازدهم باشد ولي اين انتظار محقق نشد.
وي گفت: اگر چند وزير خوزستاني در كابينه دوازدهم داشتيم شايد مشكلات خوزستان به تدريج حل مي شد ولي چنين نشد.

***كشاورزي خوزستان بايد احيا شود
ناصري نژاد در ادامه بر احياي بخش كشاورزي و تامين آب طرح 550 هزار هكتاري كشاورزي مقام معظم رهبري با هدف ماندگاري جمعيت و ايجاد اشتغال تاكيد كرد و گفت: براي احياي بخش كشاورزي نبايد اجازه داد از آب از خوزستان منتقل شود چون حيات اين استان با خطرات جدي رو به رو ميشود.
وي با بيان اين كه به علت كم آبي و خشكسالي هاي متناوب بخش مهمي از تالاب شادگان خشك شده ، بيان كرد: هم اكنون بخش مهمي از زمينهاي خشكيده اين تالاب به كانون ريزگردهاي استان تبديل شده و اين مايه تاسف است.
ناصري نژاد اظهار كرد: درحال حاضر هيچ آبي وارد تالاب شادگان نمي شود و تامين كننده اصلي آب تالاب زهاب هاي نيشكر است لذا اگر راه چاره اي براي حل مشكلات خوزستان پيدا نشود خوزستان به شورستان تبديل خواهد شد.
وي در پايان از دست اندر كاران راه اندازي و ساخت فولاد شادگان در اين منطقه محروم تقدير كرد.
به گزارش ايرنا مجتمع صنعتي فولاد شادگان عصر دوشنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري به طور رسمي به بهره برداري رسيد .
ظرفيت توليد فاز اول مجتمع فولاد شادگان 800 هزار تن آهن اسفنجي است.
با راه اندازي واحد فولاد سازي اين مجتمع در آينده يك ميليون تن فولاد به ظرفيت اين مجتمع صنعتي افزوده خواهد شد.
7164/6065/6002
خبرنگار: محمدرضا بنوره/عاطفه جوادي**انتشار : كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها