۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 82755131
T T
۰ نفر

آتش سوزی در هشت نقطه جنگلی شرق گلستان مهار شد

۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 82755131
آتش سوزی در هشت نقطه جنگلی شرق گلستان مهار شد

گنبدكاووس - ایرنا - معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مهار آتش سوزی در هشت نقطه از عرصه های جنگلی در دو شهرستان گالیكش و مینودشت واقع در شرق این استان خبر داد.

عبدالرحیم لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی ها كه از بامداد چهارشنبه ابتدا درمنطقه ترجنلی و در ادامه در چند نقطه دیگر از جمله قلی تپه، دكل نیلكوه و پاسنگ بالا در گالیكش اتفاق افتاد، شب گذشته در منطقه مبارك آباد و صفی آباد مینودشت و در پی وزش بادهای فصلی محلی نیز حادث شد كه با تلاش نیروهای منابع طبیعی، مردمی و حضور آتش نشانان مهار شد.
وی خاطرنشان كرد: با وجود مهار اولیه آتش سوزی ها،به دلیل وزش شدید بادهای محلی، آتش مجددا شعله ور می شد كه این امر كار را برای نیروهای منابع طبیعی سخت كرده بود.
لطفی اضافه كرد: با این حال با تلاش نیروهای حاضر در منطقه و نیز اعزام چندین اكیپ از شهرهای همجوار و نیز 6 تیم از شهرهای غرب استان گلستان، آتش در تمامی مناطق جنگلی شهرستان های گالیكش و مینودشت در ساعت چهار صبح امروز (پنجشنبه) مهار شد.
وی تصریح كرد: هم اكنون نیروهای منابع طبیعی در مناطقی كه دچار حریق شده اند، برای اطفای كامل آتش حضور دارند.
معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآور شد: براساس برآورد اولیه حدود 10 هكتار از عرصه های جنگلی دو شهرستان گالیكش و مینودشت به صورت سطحی كه بیشتر شامل شاخ و برگ و برخی كنده های خشك كف جنگل بودند، دچار آسیب شدند.
لطفی گفت: تاكنون هیچ گزارشی از آتش سوزی در دیگر عرصه های جنگلی استان گلستان دریافت نشده است.
دو شهرستان مینودشت و گالیكش در شرق استان گلستان واقع هستند و عرصه های جنگلی این دو شهرستان حدود 80 هزار هكتار برآورد می شود.
/3039/1860
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

سرخط اخبار استان‌ها