۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82750676
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل: دولت فضاي آزاد سياسي در دانشگاه ها را مهيا كرده است

اردبيل-ايرنا-استاندار اردبيل گفت: دولت تدبير و اميد بستر لازم را براي فعاليت سياسي ، اجتماعي و علمي دانشجويان فارغ از هرگونه گرايش سياسي مهيا كرده و ضروري است دانشجويان ار اين فرصت بدست آمده نهايت استفاده را با تعامل يكديگر ببرند .

به گزارش ايرنا،اكبر بهنامجو روز يكشنبه درنشست اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي و انجمن اسلامي اميد دانشگاه محقق اردبيلي با اشاره به فرارسيدن 16آذر سالروز دانشجو افزود: اين روز يادآور ورود دژخيمان آمريكايي به كلاس هاي درس دانشكده فني دانشگاه تهران و به شهادت رسيدن 3 دانشجوي آگاه و بيدار به نام هاي قندچي،شريعت رضوي و بزرگ نيا است.
بهنامجو با بيان اينكه نهضت بيداري ،آگاهي ، ضد استبدادي و آرمانگرايي همه دست به دست هم داد تا جنبش دانشجويي عليه استبداد زمان به جريان بيافتد گفت: دانشجويان در آن سال هاي پر التهاب توانستند رسالت سنگين خود در زمينه استقلال خواهي و آزاديخواهي را بخوبي انجام دهند.
استاندار اردبيل دانشجويان را قشري فعال و آرمانگرا دانست و گفت: دانشجويان مي توانند علاوه بر فعاليت سياسي ،مطالعات اجتماعي خود را توسعه داده و براي كاهش آسيب هاي اجتماعي پيشگام باشند .
ناصر نصيري معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل هم در اين جلسه گفت: در دولت تدبير و اميد تحقق مطالبات دانشجويي مورد توجه قرارگرفته و همه تشكل ها فعاليت خوبي در زمينه هاي مختلف دارند هرچند دغدغه هايي هم در ارتباط با فعاليت سياسي در بين دانشجويان وجود دارد كه قابل حل است .
وي بابيان اينكه تشكل هاي دانشجويي مي توانند با تعامل يكديگر فعاليت آزادانه اي داشته باشند افزود: هيچ محدوديتي نبايد براي فعاليت سياسي دانشجويان ايجاد شود چرا كه تمامي روساي دانشگاه ها در اين مورد توجيه هستند و نبايد فضاي داشنگاه فضاي امنيتي شود .
در اين جلسه دبيران انجمن هاي اسلامي و علمي دانشگاه محقق اردبيلي و دانشگاه علوم پزشكي مشكلات موجود در فعاليت علمي و سياسي را بيان كردند و از استاندار برقراري ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت و دستگاه هاي اجرايي را خواستار شدند .
خبرنگار:يعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها