۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۸:۵۷
کد خبر: 82750548
T T
۰ نفر
كشف 21 پرنده زنده باقرقره از شكارچی متخلف در منطقه مرزی گنبدكاووس

گنبدكاووس - ایرنا - سرپرست فرماندهی هنگ مرزی اترك گلستان از كشف و ضبط 21 قطعه پرنده زنده از گونه حفاظت شدن باقرقره از یك شكارچی متخلف درمنطقه مرزی گنبدكاووس توسط ماموران مرزبانی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس گزارش مردمی فردی با هویت 'بیك محمد - ع' ساكن روستای مرزی كرند، قصد انتقال این پرنده ها را به گنبدكاووس داشت كه شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: این فرد روز گذشته با یك دستگاه پراید نقره ای و هنگام عبور از ایست و بازرسی سه راهی اینچه برون شناسایی شد كه پس از بازرسی خودروی نامبرده، پرندگان حفاظت شده از داخل صندوق عقب خودرو كشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی اضافه كرد: دستگیری و توقیف خودرو این شكارچی متخلف با حكم مرجع قضایی انجام و نامبرده به دادگاه معرفی شد.
وی تصریح كرد: پرندگان توقیف شده نیز با حكم مرجع قضایی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدكاووس به طبیعت باز گردانده می شود.
به گزارش ایرنا، كوكر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار كه در نگاه اول به كبك و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به كبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام كوكریان (Pteroclididae) است.
این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می كنند.
گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعیت، داشتن سه تالاب بین المللی مه محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هكتار مرتع درشرق گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترك استان گلستان نیز در این شهرستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

سرخط اخبار استان‌ها