۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82744381
T T
۰ نفر
خبرنگاران مختلف كشوري از طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار ديدن كردند

چابهار- ايرنا - خبرنگاران رسانه هاي مختلف كشوري به منظور آشنايي با ظرفيت هاي تجاري، ترانزيتي و اقتصادي صبح امروز /دوشنبه/ از زيرساخت ها و تجهيزات طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار ديدن كردند.

مديركل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در حاشيه اين بازديد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار با سرمايه گذاري حدود يك ميليارد دلار آماده بهره برداري است و بزودي با حضور رئيس جمهوري و مقامات كشورهاي مختلف دنيا افتتاح مي شود.
بهروز آقايي گفت: بندر چابهار محرك توسعه محور شرق كشور است و ظرفيت هاي فراوان تجاري و ترانزيتي براي كشورهاي منطقه به ويژه افغانستان و آسياي ميانه دارد.
وي تصريح كرد: بندر چابهار پس از تكميل فاز نخست، ظرفيت تخليه و بارگيري آن به هشت و نيم ميليون تن خواهد رسيد و تا 15 ميليون تن مي توان از آن بهره برداري كرد.
مديركل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان ادامه داد: بندر چابهار در چهار راه ترانزيتي قرار گرفته است و مي تواند توسعه اين منطقه را رقم زند.
آقايي بر اقتصاد دريا محور وفرصت هاي بالاي تجاري وترانزيتي چابهار تاكيد كرد و افزود: هم اينك سومين كشتي گندم اهدايي دولت هند به افغانستان در بندر چابهار پهلو گرفته و در حال تخليه است و اين نويد دهنده توسعه روابط تجاري با كشور دوست و همسايه افغانستان است.
به گزارش ايرنا چابهار در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم كريمي **انتشاردهنده: اكبر نوري

سرخط اخبار استان‌ها