۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82735450
T T
۰ نفر
آيين سوگواري شهادت امام رضا (ع) در قزوين برگزار شد

قزوين- ايرنا- مردم قزوين روز يكشنبته همزمان با سالروز شهادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت امام رضا (ع) به سوگواري پرداختند و اشك ماتم ريختند.

به گزارش ايرنا، مردم قزوين شب گذشته و امروز با برپايي آيين هاي عزاداري در مساجد، حسينيه ها و بقاع متبركه در رثاي آن امام همام عزاداري كردند.
نصب پرچم هاي سياه در ميادين شهر و اداره ها، مغازه ها و نصب پارچه نوشته با مضامين تسليت شهادت امام رضا(ع) چهره شهرهاي استان قزوين را سياهپوش كرده است.
آيين هاي خطبه خواني در شب شهادت امام رضا (ع) كه به رسم هر سال در بقاع متبركه برگزار مي شود .
مردم مومن و خداجوي قزوين همچنين با راه اندازي دسته هاي سينه زني در خيابان ها و حركت به سوي مكان هاي مقدس همچون امام زاده ها و گلزار شهدا براي هشتمين امام شيعيان جهان اسلام عزاداري كردند.
جمعي از شهروندان قزويني نيز با حضور درآستان مبارك امام زاده حسين(ع)- فرزند امام رضا(ع) - باخواندن دعا و نوحه به آن امام غريب ابراز ارادت كردند.
سخنرانان و واعظان در آيين هاي عزاداري با بيان ويژگي هاي اخلاقي و سيره امام رضا(ع) بر پيروي از رفتار و سيره آن امام همام تاكيد كردند.
توزيع نذري، عيادت از بيماران و سالمندان و زيارت مكان هاي متبركه از ديگر آيين هاي مردم استان قزوين در سالروز شهادت امام هشتم شيعيان است.
همچنين در سالروز شهادت هشتمين پيشواي شيعيان جهان، آيين تشييع نمادين پيكر آن حضرت توسط هيات هاي مذهبي قزوين برگزار مي شود.
برخي شيقتگان اين امام همام نيز چندي قبل براي شركت در مراسم عزاداري شهادت امام رضا(ع) راهي مشهد مقدس شده اند.
براساس اين گزارش، مردم شهرستان هاي بوئين زهرا، آوج، تاكستان، البرز و آبيك نيز با برپايي چنين آئين هايي در قالب هيات هاي عزاداري به سوگواري پرداختند.
7389/6012 خبرنگار: نسرين رحيمي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها