۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۴۵
کد خبر: 82732451
T T
۰ نفر
كمبود تجهیزات آموزشی درمدارس بخش  دیشموك شهرستان كهگیلویه

یاسوج- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه وبویراحمد گفت: كمبود تجهیزات و امكانات آموزشی، نبود خوابگاه دانش ‌آموزی و كمبود فضای فیزیكی از مشكلات حوزه آموزش و پرورش در بخش دیشموك شهرستان كهگیلویه است.

هادی زارع پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یكی دیگر از مشكلات پیش روی آموزش و پرورش بخش دیشموك كمبود سرانه دانش آموزی مدارس است.
وی نبود خوابگاه را مهمترین مشكل دانش آموزان بخش دیشموك دانست.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموك نیز گفت: تنها یك خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت محدود برای اسكان دانش آموزان این بخش و روستاهای اطراف آن وجود دارد.
محمد نوروزی نیا اظهار داشت: ساخت 2 خوابگاه دانش آموزی دخترانه و پسرانه با ظرفیت حداقل هر كدام 100 نفر می‌ تواند گره گشای ادامه تحصیل برخی از دانش آموزان كه از روستاها به شهر می‌ آیند، باشد.
وی عنوان كرد: وجود خوابگاه، دانش آموزان این بخش را به سمت ادامه تحصیل سوق داده و از محروم شدن آنها از ادامه تحصیل جلوگیری می‌كند.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموك گفت: بسیاری از دختران بخش دیشموك با پدیده و معضل ازدواج زودرس مواجه بوده كه بعد از اتمام دوره ابتدایی به دلیل تعصبات خانوادگی و دوری راه از ادامه تحصیل بازمی‌مانند اما با ساخت خوابگاه‌ها بسیاری از خانواده‌ها به ادامه تحصیل دخترانشان رضایت می‌دهند.
وی ابراز داشت: نرخ پوشش تحصیلی در این منطقه 100 درصد بوده و سال گذشته 6 دانش آموز بازمانده از تحصیل با كمك اداره آموزش و پرورش این بخش به چرخه تحصیل برگشتند.
نوروزی نیا تصریح كرد: با اختصاص اعتبار برای ساخت خوابگاه‌های این بخش شاهد تحول در حوزه آموزشی آن خواهیم بود.
وی افزود: در سال‌های گذشته گام‌های بزرگی با كمك خیران مدرسه ساز برای گسترش فضای های آموزشی در بخش دیشموك صورت گرفته و امور به سمت بهبود در حركت است.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموك گفت: با توجه به كمبود فضای آموزشی، كلاس های 22 مدرسه این بخش در 2 نوبت مخالف و یا در مكان های استیجاری دایر است.
وی بیان كرد: از 81 مدرسه ابتدایی موجود در این بخش 73 مدرسه دارای فضای دولتی و 9 مدرسه فاقد فضا بوده كه پنج مدرسه آن در نوبت مخالف و چهار مدرسه دیگر در مكان‌های استیجاری دایر هستند و 12 مدرسه ابتدایی آن نیز سرویس بهداشتی ندارند.
نوروزی نیا عنوان كرد: از 15 مدرسه متوسطه اول در بخش دیشموك 6 مدرسه آن فضای آموزشی ندارند كه پنج مدرسه آن در نوبت مخالف و یك مدرسه نیز در مكانی استیجاری دایر است.
سرپرست آموزش و پرورش بخش دیشموك گفت: همچنین در دوره متوسطه دوم 6 مدرسه و در دوره استثنایی نیز 2 مدرسه فضای آموزشی ندارند.
وی تصریح كرد: سه هزار و 382 نفر دانش آموز ابتدایی، یك هزار و 62 دانش آموز متوسطه اول، 535 نفر دانش آموز متوسطه دوم و 34 دانش آموز استثنایی در بخش دیشموك مشغول تحصیل هستند.
بخش دیشموك یكی از بخش‌های محروم شهرستان كهگیلویه در استان كهگیلویه و بویراحمد است.
بنا بر سرشماری مركز آمار ایران، جمعیت بخش دیشموك شهرستان كهگیلویه در سال 1395 بیش از 22 هزار نفر بوده است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: علیزاده
/1662/9868

سرخط اخبار استان‌ها