۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82731473
T T
۰ نفر

ازسرگيري صادرات كالا از مرز تجاري چذابه

۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82731473
ازسرگيري صادرات كالا از مرز تجاري چذابه

اهواز - ايرنا - معاون گمرك چذابه در غرب خوزستان گفت: با پايان تردد زائران اربعين حسيني ، صادرات كالا از مرز تجاري چذابه پس از حدود 2 هفته تعطيلي ، روز چهارشنبه از سرگرفته شد.

سيدسعيد فاضلي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فعاليت تجاري گمرك و بازارچه مرزي چذابه با شروع صادرات مواد لبني و غذايي ، ميوه و تره بار و حضور تجار محلي 2 كشور در محل بازانداز مرزي، رونق دوباره اقتصادي را به اين منطقه مرزي باز گرداند.
فعاليت تجاري بازارچه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز 11 آبان ماه همزمان با اوج گيري عزيمت زائران اربعين حسيني به كربلاي معلي و به منظور جلوگيري از ترافيك و پيشگيري از حوادث رانندگي به صورت موقت تعطيل شده بود.
طبق برنامه قرار است فعاليت تجاري بازارچه شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر هم روز چهارشنبه از سرگرفته شود.
بازارچه مرزي چذابه در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني به مدت يك هفته نيز تعطيل شده بود.
خيرا... خادمي معاون وزير راه و شهرسازي و غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان در ايام اربعين حسيني در بازديد از پايانه مرزي چذابه از برنامه ريزي براي جداسازي مسير تردد كاميون هاي حامل بار صادراتي و حركت زائران اربعين حسيني با هدف متوقف نشدن صادرات كالا به عراق خبر داده بودند.
اين موضوع مورد تاكيد محمود واعظي رييس دفتر رياست جمهوري در جريان بازديد از مرزهاي چذابه و شلمچه در ايام اربعين قرار گرفته بود.
اين برنامه (جداسازي مسيرها) قرار است در اربعين سال 1397با تخصيص اعتبار ملي اجرا شود.
در ايام اربعين حسيني 380هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر از شلمچه به كربلاي معلي عزيمت كردند.
اين 2 مرز داراي 2 پايانه جداگانه مسافري و تجاري هستند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها