۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82705126
T T
۰ نفر

مصالحه 78 درصدي پرونده هاي قضايي در كاشان

۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82705126
مصالحه 78 درصدي پرونده هاي قضايي در كاشان

كاشان- ايرنا- فرمانده انتظامي كاشان از افزايش 78 درصدي مصالحه در پرونده هاي قضايي اين شهرستان از ابتداي سال جاري تاكنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ علي پوركاوه روز دوشنبه گفت: 976 پرونده در هفت ماه گذشته با ارجاع به واحدهاي مشاوره و مددكاري كلانتري ها به مصالحه ختم شد كه اين ميزان در سال گذشته نزديك به 550 پرونده بود.
وي افزود: پرونده ها در زمينه هاي حقوقي، درگيري، مشكلات روانشناختي و اجتماعي بود كه با تلاش واحدهاي مستقر در كلانتري ها به سازش بين طرف هاي دعوا منجر شده است.
فرمانده انتظامي كاشان بيان كرد: كاهش ارجاع پرونده ها به دادگستري و حذف ماموريت هاي غيرضرور از جمله اثرهاي فعاليت واحدهاي مشاوره و مددكاري ناجا مي باشد كه در اين راستا 542 نشست آموزش همگاني با حضور كارشناسان بخش هاي مختلف انتظامي و ترافيكي در اين شهرستان برگزار شد.
او با اشاره به برگزاري نشست هاي آگاهي بخشي در مدرسه ها، دانشگاه ها، مسجدها، كارخانه ها، اصناف و كاركنان دولت اضافه كرد: حضور پليس به تنهايي براي مقابله با بزهكاري ها و معضل هاي اجتماعي چاره ساز نيست و بايد بر آموزش هاي همگاني در راستاي پيشگيري و كاهش جرم و جنايت در جامعه تمركز شود.
شهرستان كاشان با بيش از 320 هزار نفر جمعيت در 220 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: يوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123

سرخط اخبار استان‌ها