۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82703005
T T
۰ نفر
بهره برداري از پيست تارتان دووميداني بروجن  با حضور وزير ورزش وجوانان

شهركرد- ايرنا- پيست تارتان دووميداني بروجن چهارمحال و بختياري روز شنبه با حضور مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان بهره برداري شد.

سرپرست استانداري چهارمحال و بختياري گفت: اين پيست يكي از مجهزترين پيست هاي كشور در رشته دووميداني است.
گودرز اميري در گفت وگو با ايرنا افزود: عمليات ساخت پيست دووميداني شهداي ورزشكار بروجن از سال 87 با 10 هزار مترمربع فضاي سرپوشيده و در زميني به مساحت 35 هزار مترمربع آغاز شد.
به گفته وي، براي تكميل و بهره برداري از اين طرح ملي 160 ميليارد ريال در دولت يازدهم هزينه شده و تمامي زيرساخت هاي لازم براي بهره برداري از اين ورزشگاه در اين دولت فراهم شده است.
اميري افزود: اين ورزشگاه داراي سالن تخصصي دووميداني با كف تمام تارتان 6 خطي است كه قابل استفاده براي مسابقات ملي و بين المللي است.
سرپرست استانداري چهارمحال و بختياري افزود: پيست تارتان بروجن با ظرفيت يكهزار نفر، 2 رختكن ويژه ورزشكاران و داوران، سالن بدنسازي و امكانات رفاهي براي 20 نفر، اتاق رسانه، جايگاه ويژه ميهمانان و خبرنگاران و اسكوربرد است.
به گزارش ايرنا، پيست تارتان بروجن مجهزترين پيست دووميداني سرپوشيده كشور است.
شهرستان بروجن در 60 كيلومتري شهركرد مركز چهارمحال و بختياري قرار دارد.
چهارمحال و بختياري نزديك به 200هزار جوان و 45 هزار ورزشكار دارد.
سجاد مرادي، امير مرادي، محمد ارزنده، روح الله عسگري، داريوش قنبري و برخي از ملي پوشان دووميداني ايران از بروجن به رقابت هاي المپيك و جهاني راه يافتند.
تارتان نوعي روكش ويژه براي پيست دووميداني است كه به دليل كاربرد مصالح براي اين رشته بسيار حايز اهميت است و در مسابقات بين المللي و المپيكي از اين نوع روكش استفاده مي شود.
خبرنگار: محمود رئيسي**انتشار:جهانبخش صفري
2097/6021

سرخط اخبار استان‌ها