۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82701794
T T
۰ نفر

پوتین: كشورهای غربی خودخواهانه رفتار می كنند

۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82701794
پوتین: كشورهای غربی خودخواهانه رفتار می كنند

مسكو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: كشورهای غربی غالبا در حل مسائل مهم جهانی با خودخواهی رفتار می كنند.

به گزارش ایرنا، پوتین روز پنجشنبه در چهاردهمین نشست باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه، گفت: مقام های كشورهای غربی معمولا به پایبندی كشورهای خود به حل و فصل سیاسی مسائل جهانی اشاره می كنند، اما در واقع شاهد رفتار خودخواهانه هستیم.
خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از سخنان پوتین نوشت: خودخواهی كشورهای غربی سازمان های بین المللی را نیز كه وظیفه هماهنگی منافع كشورها و تشكیل دستور كار مشترك را برعهده دارند، دربر می گیرد.
رییس جمهوری روسیه گفت: پیمان ها و قراردادهای اساسی چندجانبه بین المللی و توافق نامه های مهم دوجانبه (با اقدام كشورهای غربی) بی ارزش می شود.
پوتین سپس بدون ذكر نام كشوری گفت كه برخی كشورها تمام تلاش ممكن را بكار می گیرند تا بجای اداره مشترك خاورمیانه، هرج و مرج در این منطقه حفظ شود.
وی افزود: این كشورها به جای همكاری در مدیریت مشترك منطقه و ضربه زدن به تروریسم و نه تظاهر به مبارزه با آن، تلاش می كنند هرج و مرج در منطقه ماندگار شود.
پوتین خاطرنشان كرد: اما به موازات این سیاست، رویكرد دیگری وجود دارد كه روسیه آن را در سوریه نشان داد و با همكاری دولت قانونی در دمشق و دیگر كشورهای منطقه با تروریست ها مقابله می كند و اقدامات مسكو نیز برمبنای قوانین بین المللی است.
رییس جمهوری روسیه گفت: تحولات مثبت در منطقه به آسانی به دست نمی آید. در خاورمیانه اختلافات زیادی وجود دارد، اما صبر پیشه كرده و با شكیبایی، دقت و گام های سنجیده با همه شركت كنندگان در این روند همكاری می كنیم.
باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» سال 2004 به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این كنفرانس بین المللی غربی تاسیس شده است.
این باشگاه سیاسی با حذب همكاری از 62 كشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می كند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارائه كننده دیدگاههای مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان